سرلشکر صفوی در مراسم بزرگداشت شهید صیاد:

شهید صیاد شیرازی الگوی مقاومت اسلامی است/ هراس نظامیان آمریکایی‌ از واکنش نیروهای مسلح ایران

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا سپهبد شهید علی صیاد شیرازی را الگوی مقاومت اسلامی در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن دانست.
کد خبر: ۳۴۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ - 10April 2019

صفویبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی و فرماندهان شهید شاخص نیروهای مسلح اظهار داشت: بزرگترین نعمت الهی برای ملت بزرگ ما بعد از نعمت اسلام و اهل بیت (ع) و ولایت فقیه، نعمت وجود مردان و زنان بزرگ، شجاع، خردمند و وفادار به اسلام و انقلاب بوده است. افرادی که در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی تاکنون در برابر دشمنان دین و ایران اسلامی با جان، مال و آبروی خود ایستاده‌اند و منافع و مصالح ملی و اسلام و ایران را بر جان شیرین خود مقدم داشتند که شهید صیاد نیز از زمره آنان است.

وی ادامه داد: شهدا سند افتخار و مایه عزت، آبرو و اقتدار نظام اسلامی و مایه امنیت کشورمان هستند؛ هر کسی که راه آنان را ادامه دهد و در مسیر آن‌ها قرار داشته باشد، عضوی از آن‌ها محسوب می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: شهید صیاد شیرازی برای آزادی‌خواهان و استقلال‌طلبان و مقاومت اسلامی و حزب‌الله لبنان و مردم عراق، جوانان یمن و سوریه الگوی مقاومت و ایستادگی است.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: امروز مقاومت اسلامی مردم یمن برگرفته از مقاومت ملت بزرگ ایران است که ۴۰ سال در برابر ظلم و ستم دشمنان و تحریم‌های ظالمانه ایستادند. بدون تردید این مقاومت و حماسه ۴۰ ساله در تاریخ ۵۰۰ سال گذشته کشور بی‌نظیر است.

وی گفت: ملت ما در دوران دفاع مقدس همچون کوه ایستادند و تحت فرمان رهبران بزرگ و سرافرازی همچون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی هستند، توانستند از خطرات و پیشامد‌های ناگوار به سلامت عبور کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر نیز همچون گذشته، با تدابیرشان کشتی انقلاب را از خطرات و شدایدی که دامن‌گیر منطقه شده و کشور‌های عراق و افغانستان را در برگرفته بود، حفظ کردند که وجود چنین رهبری جای شکر از درگاه حق تعالی دارد.

سرلشکر صفوی افزود: امروز نیز وقتی که سیل بخش‌هایی از کشور را فرا گرفت، تنها با یک کلمه فرمان ایشان مردم و نیرو‌های مسلح به طور گسترده بسیج شدند و در کنار دولت به کمک هموطنان سیل‌زده شتافتند و با اقدامات به موقع اجازه وقوع خسارات و تلفات بیشتر را ندادند؛ چرا که آسیب‌های ناشی از سیل، سهمگین‌تر از زلزله است.

وی با بیان اینکه نقطه عطف مقاومت ملت ایران را در هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی در برابر تحریم‌های ظالمانه مشاهده می‌کنیم، گفت: ملت ایران در حادثه اخیر همچون گذشته شرافت، عزت، محبت و عواطف انسانی خود را در قالب کمک به هموطنان سیل‌زده نشان دادند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سابقه آشنایی خود با شهید صیاد شیرازی گفت: من از سال‌های دور با این شهید بزرگوار ارتباط داشتم و تا آخرین روز‌های حیات پر برکتش با ایشان محشور بودم و سال‌ها با او زندگی کرده، در کنار هم با دشمن جنگیدیم و اوقات سخت و لحظات خوشی را گذراندیم.

سردار صفوی با بیان اینکه همه ما با خدای خود عهد بستیم تا آخرین قطره خون دست از دامان ولایت برنداریم، افزود: شهید صیاد در ولایتمداری کم نظیر بود؛ چراکه ولایت رکن اساسی و پرچم افتخار ملت ایران است.

وی گفت: شهید صیاد شیرازی اهل تفکر و در حوزه نظامی افسری دانشمند بود. او می‌گفت که تفکر دریچه‌ای است که انسان را به خود می‌آورد و باعث می‌شود کارم را ارزیابی کنم و حالات روحی‌ام را دریابم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: صداقت و پرهیز از دروغ از دیگر ویژگی‌های شهید صیاد بود. ایشان از مصادیق آیه من المومنین الرجال صدقوا بود.

سرلشکر صفوی عنوان کرد: از دیگر ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار برخورداری از اعتماد بنفس بود، ایشان در سخت‌ترین شرایط جنگی و عملیاتی با ایمان و اتکایی که به خدا داشت، از حالت قلبی آرامی برخوردار بود و در سخت‌ترین شرایط با آرامش و سکینه قلبی تصمیم می‌گرفتند.

وی بیان کرد: شهید صیاد بسیار فردی منظم، دقیق و با انضباط بود. رفتار و برخورد ایشان به گونه‌ای بود که همه اعم از بسیجی، سپاهی و ارتشی او را دوست داشتند و در واقع محبوب دل همه بود.

سردار صفوی اظهار داشت: شهید صیاد یکی از عوامل موثر در وحدت ارتش و سپاه بود؛ لذا از زمانی که شهید صیاد مسئولیت فرماندهی نیروی زمینی ارتش را بر عهده گرفت، شاهد افزایش هماهنگی‌ها و تعاملات بیشتر بین نیروهای مسلح بودیم که نتیجه آن دستیابی به موفقیت‌های بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز کتاب‌های خوبی درباره ایشان نوشته شده است و‌ ای کاش فیلم از زندگی ایشان ساخته می‌شد؛ چون قطعا فیلم تاثیرگذاری خواهد بود.

وی با اشاره به انتقام سخت ایران از منافقین در پی شهادت سپهبد صیاد شیرازی گفت: زمانی که صیاد شیرازی به شهادت رسید، با کسب اجازه از رهبر انقلاب، پایگاه اشرف و تمام پایگاه‌های منافقین را در العماره و بصره با چند هزار گلوله مورد اصابت قرار دادیم و انتقام خوبی از منافقین گرفتیم.

سرلشکر صفوی در ادامه درباره بیانیه کاخ سفید در خصوص تروریست نامیدن سپاه پرداخت و درباره علت صدور این بیانیه احمقانه که بزرگترین اشتباه سیاسی نظامی ترامپ است، عنوان کرد: به نظرم تاثیرگذاری اصلی در انتشار این بیانیه را صهیونیست‌ها، نتانیاهو و آیپک داشت. ترامپ می‌خواست خود را خرج آن‌ها کند؛ چون هم نتانیاهو می‌خواست در انتخاباتی که دیروز برگزار شد، انتخاب شود و هم اینکه ترامپ به واسطه وجود شش میلیون یهودی در آمریکا برای انتخاب شدن در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری به رأی آن‌ها نیاز دارد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ترامپ تاکنون به صورت روسیه، چین، اروپا و ایران چنگ انداخته که این نشانه بی عقلی او است، گفت: هم تصمیمات صهیونیست‌ها و آیپک بر ترامپ تاثیرگذار است و هم نفوذی‌های آن‌ها؛ غیر از «کوشنر» که داماد رئیس جمهور آمریکا بوده و از افراد تأثیرگذار یهودی به عنوان مشاور ترامپ است، بیش از ۱۰ نفر دیگر از یهودی‌ها در دولت این کشور حضور دارند که جزو اطرافیان ترامپ محسوب می‌شوند.

وی تأکید کرد: با این بیانیه بسیار خطرناک ترامپ به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها مجبور شوند از ترس واکنش ایران منطقه را ترک کنند و مفهوم این را نظامیان آمریکا متوجه می‌شوند. با این بیانیه عمر صهیونیست‌ها کوتاه‌تر شد و‌ در مقابل، قدرت ایران، همبستگی ملت، ارتش و‌ مجلس با سپاه به همراه وزن ژئوپلیتیکی ایران افزایش یافت، اما وزن ژئوپلیتیکی آمریکا کاهش یافت.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در سیاست خارجی خود با شکست مواجه شدند؛ چون به غیر از صهیونیست‌ها، عربستان و‌ بحرین، هیچ دولتی از این بیانیه آمریکا حمایت نکرد. ترامپ از نظر عقلی، اخلاقی، سیاسی و‌ مدیریتی، بدترین رئیس جمهور آمریکا طی ۴۰ سال اخیر بوده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: امیدواریم مردم، عقلای آمریکا و‌ کنگره این کشور این آدم احمق و نادان را که باعث افول سیاسی و نظامی آمریکا شده است، مجدداً انتخاب نکنند؛ چون وی یک فرد لات، بیزینس‌من و بی عقل است.

سردار صفوی گفت: خدا را شکر که خداوند، دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید. دشمنی آمریکا با سپاه، ملت ایران و انقلاب اسلامی در این برهه و همچنین خروج از برجام و تحریم‌های ظالمانه موجب خیر و برکت می‌شود؛ ترامپ خبیث‌ترین رئیس جمهور آمریکاست؛ زیرا در قضیه سیل اخیر کشور هم نگذاشت تا کمک‌ها به مردم ایران برسد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار