استاندار خراسان رضوی عنوان کرد؛

ضرورت مستندسازی خدمات 40 ساله سپاه پاسداران

استاندار خراسان رضوی گفت: جوانان امروز با برخی از واقعیت‌ها در خصوص خدمات سپاه در دوران انقلاب و دفاع مقدس آشنایی ندارند، بنابراین ضرورت دارد که اقدامات سپاه پاسداران در 40 سال گذشته در همه ابعاد مستندسازی شود تا برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.
کد خبر: ۳۴۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ - 10April 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، «علیرضا رزم حسینی» در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه امام رضا (ع) که به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز در قرارگاه شهید برونسی انجام شد، اظهار داشت: بر خودم وظیفه می‌دانم به عنوان یک سرباز کوچک از خدمات و تلاش‌های شبانه روزی و مجاهدگونه فرماندهان سپاه امام رضا(ع) تشکر کنم.

وی با بیان اینکه شناسنامه سپاه پاسداران با انقلاب اسلامی رقم خورده است، افزود: جوانان امروز با برخی از واقعیت‌ها در خصوص خدمات سپاه پاسداران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنایی ندارند، بنابراین ضرورت دارد که اقدامات سپاه در 40 سال گذشته در همه ابعاد مستندسازی شود تا برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: خوشخبتانه از روز تأسیس سپاه تا به امروز، عملکرد این نهاد چند بعدی بوده و اگر خدمات سپاه نوشته و ثبت نشود، قطعاً به فراموشی سپرده خواهد شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای ظرفیت‌های مردمی تشکیل شد و سپاه هم یک نهاد کاملاً مردمی و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی به شمار می‌رود، تأکید کرد: سپاه در تثبیت انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کرد و ضرورت دارد که نقش سپاه در دوران دفاع مقدس به درستی و بدون هیچ کم و کاستی به نسل امروز منعکس شود.

رزم‌حسینی گفت: اولین عملیات منظم و موفق دوران دفاع مقدس که مطلع پیروزی‌های جنگ بود در اسفند سال 1359 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت و باید اذعان کنیم که سپاه در بخش‌های مختلف خدمات ارزشمندی ارائه کرده است.

وی با اشاره به قرارگرفتن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان­‌های تروریستی آمریکا گفت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا از قدرت امروز سپاه در داخل و خارج از کشور عصبانی هستند و آخرین تیر خود را هم با قرار دادن سپاه در لیست تروریستی شلیک کردند که قطعاً بی نتیجه خواهد بود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) هم در این دیدار خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: از اینکه بزرگواری کردید و در مجموعه قرارگاه شهید برونسی حضور یافتید، بسیار سپاسگزاریم.

سردار یعقوبعلی نظری افزود: سپاه پاسداران و بسیج مبتنی بر رویکرد اعتقادی و مبنایی، آمادگی دارد که به دستگاه‌های اجرایی در هر بخش کمک کند و احساس می‌کنیم که امروز این نیاز وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه سپاه از ظرفیت عظیم مردمی برخوردار است، متذکر شد: امیدواریم با نگاه‌های مبنایی استاندار خراسان رضوی به عنوان مقام عالی اجرایی استان، همکاری سپاه با دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها