اعتبارات لازم به مراکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی اختصاص نیافته است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: از مبلغ ۶ میلیارد تومانی که سهم استان برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بود تا الان فقط یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.
کد خبر: ۳۴۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ - 10April 2019

عدم تخصیص 4 میلیارد و 400 میلیون تومان به مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی امروز با حضور «محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی، سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی و دیگر اعضای شورا در محل استانداری برگزار شد.

در این جلسه امیری به عنوان دبیر جلسه بخشی از اقدامات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در حوزه چاپ کتاب، جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس و آموزش معارف دفاع مقدس در دانشگاه ها وادارات سطح استان را ارائه کرد.

وی گفت: اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی در حوزه تاریخ شفاهی به عنوان دومین استان کشور و در حوزه مقاله نویسی نیز به عنوان اولین استان کشور انتخاب شده است.

امیری در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: از مبلغ 6 میلیارد تومانی که سهم استان برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بود تا الان فقط یک میلیارد و 600 میلیون تومان تخصیص یافته و ما بقی هنوز اختصاص نیافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به یادمان های شهدای گمنام بیان کرد: یکی از مصوبات جلسه قبلی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان، ساخت هشت یادمان شهید گمنام بود که تنها یادمان دانشگاه فرهنگیان ساخته شده است.

وی ادامه داد: یادمان دانشگاه پیام نور نیز مقرر شد 125 میلیون تومان دانشگاه و 125 میلیون تومان سازمان برنامه‌وبودجه اختصاص دهد که هنوز اجرا نشده است.

امیری با اشاره به نبود شهید گمنام در دانشگاه بجنورد گفت: طی 2 ماه آینده، دانشگاه بجنورد میزبان شهید گمنام خواهد بود  که در محل از پیش تعیین شده در این دانشگاه به خاک سپرده می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی یادآور شد: از زمان فعالیت شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خرسان شمالی تاکنون، 40 مصوبه عنوان شد که از این تعداد 30 مصوبه اجرایی شدند و مابقی هنوز اجرا نشده اند.

در ادامه شجاعی با اشاره به اقدام آمریکا علیه سپاه گفت: نگاه دشمن به سپاه صرفاً جنبه نظامی ندارد بلکه دشمن از سپاه به دلیل برخی سازندگی‌ها در نفت، سدسازی ها و ورود به مشکلات اقتصادی کشور هراس دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها