مدیر کل راه و شهرسازی مازندران عنوان کرد؛  

خسارت ۵۰۰ میلیاردی سیلاب به زیرساخت‌های راه و شهرسازی مازندران

سید محمد نظری از خسارت ۵۰۰ میلیاردی سیلاب به زیرساخت‌های راه و شهرسازی مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ - 11April 2019

خسارت ۵۰۰ میلیاردی سیلاب به زیرساخت‌های راه و شهرسازی مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید محمد نظری» مدیر کل راه و شهرسازی مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان این‌که سیلاب اخیر خسارت ۵۰۰ میلیاردی به زیرساخت‌های راه و شهرسازی مازندران وارد کرد، اظهار داشت: با پیگیری و مدیریت استاندار، بازسازی پس از فروکش بحران رها نشده و دستگاه‌ها اجازه خروج از مناطق سیل‌زده را ندارند.

وی با اشاره به این‌که بازسازی و ترمیم آسیب‌ها بصورت اساسی در دستور کار قرار دارد تا دیگر شاهد اتفاقات ناگوار در حوادث طبیعی نباشیم، عنوان کرد: با دستور استاندار مازندران، مکان‌های پرخطر در مسیر سیلاب، یکبار برای همیشه جابجا و ایمن می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار داشت: بر اثر سیل حدود 52 کیلومتر راه اصلی و فرعی دچار آسیب شد، 384 نقطه رانشی داشتیم و 13 دستگاه پل نیز در این محورها تخریب شده است.

این مسئول افزود: در شرایط فعلی با بهره‌گیری از تجهیزات و ماشین آلات بخش خصوصی و در اختیار دستگاه‌ها نسبت به بازگشایی محورها اقدام لازم صورت گرفت به طوری که هم اکنون تمام محورهای اصلی و روستایی مازندران باز و تردد در حال انجام است.

وی با اعلام این که در سیلاب اخیر 25 میلیارد تومان به علائم افقی و عمودی راه‌ها و جاده‌ها در شهرها و روستاها دچار آسیب شد، خاطرنشان کرد: برای کاراساسی مرمت راه‌ها نیز پیمانکار انتخاب شد و بزودی با ابلاغ اعتبار ناشی از حوادث بلایای طبیعی به استان‌ها از جمله مازندران عملیات اجرایی بهسازی و بازسازی راه‌ها شروع خواهد شد.

به گفته نظری تلاش می‌شود تا پیش از فصل سرما و پایان زمان، اجرای پروژه‌های عمرانی بازسازی و بهسازی انجام شود.

خاطرنشان می‌شود، سیل اواخر اسفند 97 و فروردین ماه 98 حدود 15 هزار میلیارد ریال به بخش زیرساختی، کشاورزی و واحدهای مسکونی مازندران خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار