امیر سرتیپ حسن‌وند در گفت‌وگو با دفاع پرس:

همایش پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح اسفندماه برگزار می‌شود

دبیر سومین همایش پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح گفت: در آینده‌ای نزدیک در دو حوزه‌ دفاع مقدس و حوزه‌ تامین اجتماعی مقالات دریافت شده را به صورت مکتوب به چاپ خواهیم رساند.
کد خبر: ۳۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲ - 19November 2014

همایش پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح اسفندماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر سرتیپ علیاکبر حسنوند دبیر سومین همایش پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح با اشاره به دستآوردهای همایشهای قبلی ابراز امیدواری کرد که بازنشستگان و پیشکسوتان نیروهای مسلح در معرفی دستآوردهای گرانبهای سالهای دفاع مقدس پیشقدم باشند.

-به عنوان اولین سوال سوابق و روند همایشهای برگزار شده را چگونه ارزیابی میکنید؟

در تفاهمنامهای که بین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح منعقد شده است در یکی از بندهای آن مقرر شده که سالانه همایشی در تجلیل پیشکسوتان دفاع مقدس برگزارشود. در سال اول این همایش در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد و امسال دومین سال متوالی است که این همایش در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برگزارمیشود.

ـ آیا همایشهای برگزار شده رضایتبخش بوده است و تا چه میزان به اهداف از پیش تعیین شده رسیدهاید؟

ـ ابتدا باید به این نکته اشاره شود که اهداف سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح ، اهداف کلانی است. این موضوع از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای برنامههای سازمان بازنشستگی در پژوهشگاه علوم ومعارف دفاع مقدس انجام میگیرد. با رضایتسنجی که از شرکت کنندگان در این همایشها به عمل آمد، شاهد رضایتمندی بالایی بودهایم و در حقیقت صحبتهای علمی دراین همایش نشان می دهد در حوزهی دفاع مقدس خلاء علمی و پژوهشی داریم که خوشبختانه تا حدودی توانستیم این خلاء را پر کنیم و به اهدافمان برسیم.

ـ آیا این همایش فراخوان مقاله هم دارد ؟

در دو همایش قبلی و همایش اخیر فراخوان مقاله داشتهایم و اطلاعرسانی بیشتر در این زمینه به عهده کمیته علمی گذاشته شده است. در آیندهای نزدیک در دو حوزهی دفاع مقدس و حوزهی تامین اجتماعی مقالات گرفته شده را به صورت مکتوب چاپ میکنیم و در اختیار جامعه هدف قرار میدهیم.

ـ برنامههای اجرایی تا زمان برگزاری همایش را چگونه تدوین و تبیین کردهاید و همایش بعدی چه زمانی برگزارمیشود ؟

 برنامهریزی های صورت گرفته برای زمان اجرای این همایش از ابتدای سال بوده است و چون به صورت سالیانه برگزار میشود؛ دبیرخانه دائمی نیز درنظرگرفته شده است. در ضمن مهلت ارسال مقالات تا 15 دیماه امسال است و البته با تصویب کمیته علمی قابل تمدید هم خواهد بود. اما در رابطه با تاریخ برگزاری همایش به احتمال زیاد 7 اسفندماه در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح شاهد برگزاری این همایش خواهیم بود.

- در رابطه با این همایش چه انتظاری از پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح دارید؟

حسب فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "جنگ ما یک گنج  است" نیاز هست که این گنج نهفته در سینههای پیشکسوتان را استخراج کنیم. از پیشکسوتان هم تقاضا داریم که این گنج را با نوشتن مقالات وتاریخ شفاهی به نسلهای جوان و آینده انتقال دهند.

ـ این افراد چگونه میتوانند با دبیرخانهی همایش یا مسئولین برگزارکنندهی همایش ارتباط برقرار کنند؟

 در سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، نمایندگیهایی دارند که این نمایندگیها علاوه بر رسیدگی به امور جاری سازمانهای مطبوعشان در امر برگزاری همایش نیز کمک خواهند کرد.

درضمن این عزیزان میتوانند با دبیرخانهی همایش تهران، سید خندان، خیابان شهید کابلی - دبستان سابق - سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، صندوق پستی 15875-1615 در ارتباط باشند و یا با تلفنهای 88506007 و 23834234 و نیز شماره نمابر 88747814 و 88466092 با درگاه الکترونیک www.dsre.ir ارتباط برقرار نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار