واکنش تند نماینده ویژه آمریکا به آغاز عملیات بهاری طالبان

«زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان گفت: اعلام عملیات بهاری از سوی طالبان نشان می‌دهد که این گروه نسبت به تلاش‌های صلح بی‌پروا بوده و به راه گذشته خود بازگشته است.
کد خبر: ۳۴۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ - 13April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از تسنیم، طالبان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از آغاز عملیات بهاری این گروه تحت عنوان «الفتح» خبر داد و به لزوم تشدید حملات علیه نیرو‌های آمریکایی و افغان در آن تاکید کرد.

این موضوع واکنش تند «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان را در پی داشته است.

نماینده ویژه آمریکا در توییترش نوشت: اعلام عملیات بهاری طالبان یک اقدام بی‌باکانه است که بی پروایی این گروه در برابر تلاش‌های صلح در افغانستان را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: این اقدام طالبان را محکوم می‌کند و از پاکستان، قطر و سایر کشور‌های منطقه نیز درخواست کرده تا این اقدام را محکوم کنند.

خلیل‌زاد اظهار داشت: در حالی که تمام افغان‌ها برای تعیین سرنوشت افغانستان تلاش می‌کنند پیام جنگ طلبی از سوی طالبان نشان می‌دهد که این گروه به راه و روش گذشته خود بازگشته است.

وی افزود: اعلام جنگ از سوی طلبان نمی‌تواند به پیشرفت تلاش‌های صلح در این کشور کمک کند.

اعلام عملیات بهاری جدید از سوی طالبان در حالی صورت می‌گیرد که دولت افغانستان و احزاب سیاسی این کشور برای مذاکره با طالبان در قطر آمادگی می‌گیرند.

قرار است بزودی دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان با حضور نمایندگانی از دولت افغانستان در قطر برگزار شود و آمریکا نیز برای آغاز دور ششم مذاکرات صلح با این گروه در قطر آمادگی می‌گیرد.

این در حالی است که همزمان با مذاکرات صلح عملیات شبانه و حملات هوایی نیرو‌های آمریکایی در افغانستان نیز افزایش یافته است و دولت افغانستان نیز از آغاز عملیات جدید خبر داده است.

کارشناسان معتقدند که مذاکرات طالبان با آمریکا با بن‌بست روبرو شده است و اعلام عملیات بهاری از سوی طالبان نیز بوضوح این موضوع را نشان می‌دهد، زیرا این گروه نمی‌تواند با آمریکا به توافق برسد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار