درخواست آمریکا از کارمندان سفارت خود برای ترک سودان

وزارت خارجه آمریکا از کارکنان خود در سودان خواست تا سریعا این کشور را ترک کنند.
کد خبر: ۳۴۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ - 13April 2019

درخواست آمریکا از کارمندان سفارت خود برای ترک سودانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سفارت آمریکا در سودان در بیانیه‌ای از «کارکنان غیرضروری» خود خواست تا هر چه سریع‌تر سودان را ترک کنند.

طبق گزارش وبگاه «الجورنال»، وزارت خارجه آمریکا این بیانیه را به دنبال سرنگونی رژیم عمر البشیر و برکناری وی از قدرت صادر کرد و طی آن از اتباع خود خواست تا «از سفر به سودان به دلیل وجود جنایت، تروریسم، ناآرامی‌ها، آدم‌ربایی و درگیری مسلحانه اجتناب کنند».

بعد از ظهر پنج‌شنبه 22 فروردین ماه، وزیر دفاع سودان در بیانیه‌ای با اعلام برکناری «عمر البشیر» از تشکیل شورای نظامی انتقالی به مدت دو سال خبر داد و «عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان ساعاتی پس از اعلام عزل عمر البشیر و تشکیل شورای نظامی انتقالی، به عنوان رئیس این شورا سوگند یاد کرد؛ اما پس از قرائت بیانیه بن عوف بسیاری احزاب و گروه‌های سیاسی اعلام کردند که شورای نظامی را غیر قانونی و اقدام ارتش را کودتا می‌دانند و خواهان یک حکومت غیر نظامی هستند. همچنین هزاران نفر در مقابل مقر فرماندهی ارتش تجمع کرده و شعار دادند.

در نهایت عوض بن عوف وزیر دفاع سودان بامداد شنبه در بیانیه‌ای با اعلام استعفای خود، ژنرال «عبدالفتاح البرهان» بازرس کل ارتش سودان را به‌عنوان ریاست جدید شورای نظامی انتقالی منصوب و ژنرال «کمال عبدالمعروف» را نیز از معاونت خود برکنار کرد.

شهر‌های بزرگ سودان از ۱۹ دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی و گران شدن نان بوده است. معترضان تداوم ریاست جمهوری عمر البشیر را که از سال ۱۹۸۹ رئیس جمهوری سودان است، باعث این اوضاع خوانده و طی این مدت خواهان برکناری او از قدرت بودند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار