همایش تجلیل از چهره‌های شاخص هنر انقلابی در قم برگزار شد

همایش تجلیل از چهره‌های شاخص هنر انقلابی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان بسیج هنرمندان قم در تالار مرکزی شهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ - 14April 2019

همایش تجلیل از چهره‌های شاخص هنر انقلابی در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همایش تجلیل از چهره‌های شاخص هنر انقلابی روز گذشته همزمان با هفته هنر انقلاب با حضور احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رییسه مجلس، مرتضی حیدری فرماندار قم، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، حسن مالکی نژاد عضو شورای اسلامی شهر، محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور و تعدادی دیگر از مسئولان استان و فرماندهان سپاه و بسیج، خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و هنرمندان انقلابی و چهره‌های شاخص هنری استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طی سخنانی با بیان اینکه قم را می‌توان پایتخت هنر انقلابی در کشور دانست، اظهار داشت: باید هنر و هنرمند انقلابی را گرامی داشت و قدردان تلاش‌های ارزشمند در هنر انقلابی بود، زیرا هنر انقلابی، ارزش مدار، اخلاق مدار، ماندگار و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است.

وی افزود: هنرمند انقلابی، با هنر خود به دفاع از ارزش‌های اسلامی، دینی و اخلاقی می‌پردازد و در این حیطه، عهده دار رسالت بزرگی است و نسبت به هنر خود تعهد دارد.

حسینی کاشانی ادامه داد: باید ظرفیت‌های لازم را برای ظهور و بروز هنرمندان انقلابی به ویژه در میان جوانان فراهم کنیم و صادقانه در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشیم و با تکیه بر منویات رهبری در این عرصه مهم، گام برداریم.

«احمد بیطرفان» جانشین فرماندهی سپاه استان قم نیز در این مراسم، گفت: همه هنرمندانی که در عرصه معرفی فرهنگ این مرز و بوم علوی تلاش می‌کنند، انقلابی هستند.

وی با تقدیر از اعلام حمایت عمومی مردم و نمایندگان مجلس از سپاه پاسداران و محکومیت اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا، حضور سپاه در همه عرصه‌های خدمت رسانی از جمله کمک رسانی به سیل زدگان را از تکالیف ذاتی این نهاد انقلابی دانست و بر استمرار این خدمات تاکید کرد.

«قاسم بابایی» مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم نیز در سخنانی استفاده از ظرفیت‌های هنری استان قم در راستای پاسداشت فرهنگ انقلاب و ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد.

این مراسم با پخش دو کلیپ از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون هنر انقلابی و معرفی انجمن‌های بسیج هنرمندان قم، اجرای قطعه هنری با نام مرز پاک با موضوع حمله تروریستی به رژه اهواز با صدای خواننده جوان «عماد مقدم» و شعر خوانی جانباز روشندل «قدرت الله شفیعی» همراه بود.

همچنین «میرزاعلی حاجی حیدری» پدر شهید «داود حاجی حیدری» از شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز دقایقی پیرامون میلاد حضرت علی اکبر (ع) مدیحه سرایی کرد.

تقدیر از چهره های شاخص هنر انقلابی قم

در پایان این مراسم، از ۱۹ چهره شاخص هنر انقلاب و دفاع مقدس با تقدیر هدایایی از جمله تکه فرش اهدایی آستان مقدس امام علی بن موسی الرضا (ع) تجلیل شد.

حسین فدایی حسین نویسنده متن تئاتر‌ها و نمایش‌های انقلابی و دفاع مقدس، ابراهیم سلیمانی عکاس، حسن عنایتی، داود جلیلی و علی صالحی فیلمساز، محسن مقدادی و هادی گل محمدی در زمینه هنر‌های تجسمی، محمدعلی مجاهدی، احمد حسینپور علوی و قدرت الله شفیعی در زمینه شعر، ناصر طاووسی و اصغر شریفی در زمینه خوشنویسی، علی اصغر عزتی پاک و مرضیه نفری در حوزه ادبیات و زهیر صیدانلو و امیر حسامی نژاد در زمینه عکاسی چهره‌های هنر انقلابی بودند که در مراسم مذکور مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین زهرا فاطمی از گروه تئاتر جابر، مجتبی حجازی از گروه تواشیح انوارالهدی و خانواده شهید فتاحی نیز در مراسم امروز تجلیل شدند.

ابراهیم سلیمانی هنرمند عکاس انقلاب و دفاع مقدس نیز هدیه خود را به سیلزدگان اهدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار