برگزاری همایش بین‌المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی» در قم

همایش بین‌المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» روز دوشنبه ۲۶ فروردین در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳ - 14April 2019

همایش بین المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» در قم برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» روز دوشنبه ۲۶ فروردین» با حضور شخصیت‌های علمی از کشور‌های مختلف جهان در مجتمع امین قم برگزار خواهد شد.

به گفته سیدمهدی طاهری دبیر علمی همایش، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی مناسب برای بازخوانی آثار علمی و فرهنگی این انقلاب جریان ساز در جهان ایجاد کرد.

وی افزود: بازشناسی آثار داخلی و خارجی انقلاب اسلامی، ترویج و نشر دستاورد‌های علمی و فرهنگی انقلاب، شناخت آسیب‌ها و تهدید‌های فراروی انقلاب و اتخاذ راهکا‌های صحیح در تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله اهداف برگزاری این همایش بین‌المللی است.

دبیر علمی همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۴۵۰ مقاله از ۲۲ ملیت و چهار قاره جهان به دبیرخانه همایش رسیده و ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی، ۲۸ مقاله به زبان عربی، ۳۹۴ مقاله به زبان فارسی، ۳ مقاله به زبان فرانسوی، ۷ مقاله به زبان ترکی و ۳ مقاله به زبان اردو بوده است.

وی افزود: روند اجرایی این همایش از دی ماه ۱۳۹۷ با کسب مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دریافت مجوز تخصصی علمی از پایگاه استنادی جهان اسلام با مشارکت ۱۳ مرکز علمی داخلی و ۱۵ مرکز در خارج از کشور آغاز شد.

طاهری ادامه داد: برگزاری ۴۰ پیش نشست مرتبط با موضوع این همایش در ۱۰ کشور ایران، لبنان، ترکیه، افغانستان، غنا، ساحل عاج، سریلانکا، ماداگاسکار، مالی و کامرون با بیش از ۷۰ سخنران از جمله ویژگی‌های برجسته این همایش بین‌المللی است.

دبیر علمی همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: پیرامون آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی، تاثیر اندیشه‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و نقش جامعة المصطفی در ترویج اهداف انقلاب از ۲۰ تن از شخصیت‌ها و فضلای کشور‌های آرژانتین، ترکیه، ساحل عاج، تونس، افغانستان، میانمار، چاد، بنگلادش، مالی و تایلند، مصاحبه شده و در قالب کتاب به چاپ رسیده است.

طاهری تصریح کرد: ۱۷ نشست علمی در استان‌های مختلف کشور، ۸ نشست در کشور ماداگاسکار، ۴ نشست در افعانستان، ۲ نشست در لبنان، ۲ نشست در غنا و یک نشست نیز در کشور‌های ساحل عاج، مالی و کامرون از دیگر ویژگی‌های برجسته این همایش به شمار می‌آید.

این همایش بین‌المللی از ساعت ۸ روز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه جاری در مجتمع امین قم واقع در بلوار امین، سه راه سالاریه، مجتمع امین، بلوک یک، طبقه چهارم سالن اجتماعات برگزار می‌شود و ظهر همان روز با برگزاری کمیسیون‌های تخصصی و ارائه مقاله‌ها و سخنرانی‌های مختلف به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار