پروین مومن خبر داد

راه اندازی کاروان زینبی جهت الگوگیری از سبک زندگی مادران و همسران شهدا

مدیر ادبیات و رسانه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست با شاعران و نویسندگان حوزه زنان دفاع مقدس گیلان از به راه انداختن «کاروان زینبی» و دیدار با مادران و همسران شهدا خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ - 19November 2014

راه اندازی کاروان زینبی جهت الگوگیری از سبک زندگی مادران و همسران شهدا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، پروین مومن در نشست شاعران و نویسندگان حوزه زنان دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه استخراج گنج دفاع مقدس با توجه به سخنان مقام معظم رهبری ارزشمند است، اظهار کرد: استخراج گنج جنگ تحمیلی مرهون همت و تلاش اصحاب قلم است که با بودن سوژههایی بینظیر میتوان در بخشهای مختلف شعر، داستان، خاطره، فیلم، فیلمنامه نویسی، تولید کتاب، ساخت مستندات، وبلاگ و... ضمن تجلیل  از رشادتهای زنان آن دههی پرشور انقلاب،  نسل جدید و نسلهای بعد را با آن رشادتها آشنا کرد.

مدیر ادبیات و رسانه سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن بیان برشی از خاطرات زندگی خود و خلق اثر ماندگار کتاب «ساعت شش، دریاچه مریوان»، تأثیر یک اثر را در روحیه و اذهان مردم بسیار مهم و تأثیر گذار خواند و تصریح نمود: چه جوانانی که با الهام گیری از این نوشتهها و کتب به سمت جبهههای حق علیه باطل رهسپار شدند.

مومن از به راه انداختن «کاروان زینبی» و دیدار با مادران و همسران شهدا خبر داد و گفت: باید موقعیتهایی فراهم شود تا نسل جوان با دیدار چهره به چهره و شنیدن آن رشادتها از سبک زندگی زنان این مرز و بوم الگوگیری کند.

وی یکی از اقدامات اساسی سازمان مشارکت زنان بنیاد را تهیه آثار و اسناد از نوعروسانی عنوان کرد که در ماههای اول ازدواج همسرشان به شهادت رسیدند و خود در نبود همسر و دارا بودن فرزند توانستند آنها را به مدارج بالای علمی و اخلاقی برسانند.

مومن با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که خاطرات جنگ تمام نشدنی است، افزود: ما طرح "هر شهید یک کتاب" را در دست اقدام داریم که انشالله بتوان آن را در کل کشور اجرا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار