امیر حیدری در نشست خبری خبر داد؛

تولید انبوه تانک «کرار» در سال جاری/ رونمایی دستاوردهای جدید زرهی و پهپادی در ۲۹ فروردین

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تولید انبوه تانک «کرار» با همکاری وزارت دفاع در سال جاری خبر داد و گفت: روز ۲۹ فروردین دستاوردهای جدید زرهی، ضدزره و پهپادی نزاجا رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۳۴۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ - 15April 2019

تولید انبوه تانک «کرار» در سال جاری/ رونمایی دستاوردهای جدید زرهی و پهپادی در ۲۹ فروردینبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش برگزار شد، اظهار داشت: امسال در روز ۲۹ فروردین به جای رژه نظامی در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان، رژه امدادرسانی را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در این رژه بسته‌های مواد غذایی را که حاوی جیره غذایی برای ۲۵ روز هر خانواده است در اختیار هم‌وطنانمان در این شهر‌ها قرار می‌دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: چندین خبر خوش نیز برای سربازان داریم که در روز ۲۹ فروردین اعلام می‌شود.

امیر حیدری اضافه کرد: امتیازات ویژه‌ای برای سربازان شهر‌ها و استان‌های سیل‌زده و همچنین سربازانی که به منظور امدادرسانی به این مناطق اعزام شدند، در نظر گرفته‌ایم.

فرمانده نزاجا در ادامه به توان دفاعی این نیرو اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته نمونه‌هایی از تانک «کرار» را از وزارت دفاع دریافت کردیم. امسال نیز با انعقاد قراردادی که با این وزارتخانه خواهیم داشت، این تانک به طور انبوه در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تانک کرار در سطح تانک‌های روز دنیاست و این تانک حتی از آپشن‌هایی برخوردار است که سطح آن از تانک‌های روز دنیا بالاتر است.

سرتیپ حیدری گفت: امسال در حوزه تسلیحات زرهی و ضدزره، سامانه‌های پهپادی، انواع جمر‌ در فرکانس‌های مختلف و انواع کوادکوپتر‌ دستاورد‌هایی داشته‌ایم که در روز ۲۹ فروردین از این تجهیزات رونمایی خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: همچنین توانستیم با کمک متخصصان نزاجا خودرو‌های زرهی بی‌.ام.پی ۱ را به خودرو‌های زرهی بی‌.ام.پی ۲ ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: امروز نیروی زمینی ارتش تمامی تسلیحات مورد نیاز خود را در حوزه‌های فناوری بالگردی، زرهی، ضدزره، توپخانه و تجهیزات مرتبط با یگان‌های واکنش سریع، خود ساخته و همچنین در حوزه ساخت تجهیزات ۲۳ رسته تخصصی خود به خودکفایی رسیده است.

فرمانده نزاجا در ادامه با اشاره به اقدام اخیر کاخ سفید مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی بیان کرد: آمریکایی‌ها با این کار خدمت بزرگی را به نظام اسلامی کردند و باعث همدلی و همراهی همه اقشار جامعه با سپاه پاسداران شدند. همانطوری که دیدیم، قشر‌های مختلف مردم در راهپیمایی روز جمعه شعار «ما هم یک سپاهی هستیم» سر دادند و این بهترین اثربخشی این اقدام سخیف بود که فرصتی برای همدلی و همراهی ملت و تودهنی زدن به آمریکای جنایتکار را ایجاد کرد.

امیر حیدری افزود: این اقدام دشمن نشان داد که فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح کشور تاکنون در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی اثربخش بوده و کارد را به استخوان آن‌ها رسانده است.

وی با بیان اینکه ارتش و سپاه دست در دست یکدیگر راه خود را پشت سر ولی فقیه تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد، تصریح کرد: ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند و تنها رنگ لباس و نوع مأموریتشان متفاوت است؛ اما هدف هر دو اعتلای کلمةالله و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی است.

فرمانده نزاجا در خصوص رژه دیگر نیرو‌های ارتش در روز ۲۹ فروردین گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در این رژه سامانه‌های پدافندی اس ۳۰۰، موشک‌های صیاد ۲ و صیاد ۳، سامانه موشکی تلاش، سامانه‌های راداری برد بلند و کوتاه و سیستم‌های جنگ الکترونیک را به نمایش خواهد گذاشت.

امیر حیدری افزود: نیروی هوایی نیز در رژه ۲۹ فروردین با هواپیما‌های بومی خود اعم از آذرخش، رعد و کوثر رژه روز ارتش را برگزار می‌کند؛ همچنین انجام سوخت‌گیری هوایی از دیگر برنامه‌های نهاجا در رژه روز ارتش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه این نشست، در پاسخ به سوالی مبنی بر جابه جایی مین‌ها و مواد منفجره بر اثر سیل گفت: احتمال تحقق این موضوع بسیار کم است.

سرتیپ حیدری تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش بعد از دوران دفاع مقدس همواره در نقاط مرزی حضور داشته و همچنین در حوزه پاکسازی مناطق و نواحی تاکنون خدمات قابل توجهی ارائه کرده است؛ این فعالیت‌ها همچنان در مناطق غربی و جنوبی کشور ادامه دارد تا مردم این مناطق با آسودگی و آرامش خاطر به کشاورزی، مزرعه‌داری و دام‌پروری بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش بعد از دوران دفاع مقدس تاکنون به عنوان نیرویی پای کار، مسئولیت حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور را برعهده داشته و در این رابطه در مرز‌های کشور نیز حضوری مؤثر داشته است.

فرمانده نزاجا افزود: ارتش همچنان‌که در مرز‌های غرب و جنوب غربی حضور داشته است، امروز نیز به واسطه اینکه آمریکایی‌ها باقی‌مانده نیرو‌های داعشی را به افغانستان فرستاده‌اند، نیروی زمینی به دستور سلسله‌مراتب فرماندهی در مرز‌های شرقی هم حضور پیدا کرده و در این رابطه اکنون یک قرارگاه منطقه‌ای را در مرز‌های شرقی کشور مستقر کرده است.

امیر حیدری بیان کرد: از جمله دیگر خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران امداد رسانی به مردم مناطق حادثه دیده در سطح کشور از گذشته تاکنون بوده است؛ ارتش به محض دریافت پیام امام خامنه‌ای مبنی بر کمک به سیل‌زدگان، بلافاصله وارد عرصه شد و در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و گلستان کار خود را به طور گسترده آغاز کرد.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۱ یگان عمده نیروی زمینی در قالب تیپ و سه قرارگاه منطقه‌ای و سه قرارگاه لشکری وارد عرصه خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده شدند

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: همچنین ۷۰۰ دستگاه از تجهیزات مهندسی خودرو‌های سنگین و سبک کار راه سازی و پل سازی را انجام دادند و خطوط مواصلاتی را ترمیم و یا با احداث پل، این خطوط را ایجاد کردند.

سرتیپ حیدری گفت: هوانیروز با انجام ۷۷۳ سورتی پرواز نزدیک به سه هزار نفر از مردم گرفتار در سیل استان لرستان را از دامنه کوه‌ها، پشت بام‌ها، پل‌ها و بالای ساختمان‌ها نجات داد و به نقاط امن رساند.

وی افزود: همچنین قرارگاه پدافند هوایی به همراه نیروی زمینی با ایجاد بیمارستان‌های صحرایی مجهز خدمات مطلوبی را به مردم عزیز مناطق سیل‌زده ارائه کردند.

فرمانده نزاجا بیان کرد: نفر‌های آبی-خاکی و خودرو‌های توپ‌کش نیز نقش مهمی را در جابه‌جایی نفرات، آذوقه و دیگر اقلام ایفا کردند.

امیر حیدری اظهار داشت: امروز بیش از هشت هزار و ۶۰۰ نفر از نیرو‌های ارتش در استان‌های غربی و‌ جنوبی کشور حضور دارند و با استفاده از پمپ‌های تخلیه آب، کار لایروبی منازل و مناطق زیر آب رفته را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: نیروی دریایی نیز با بهره‌گیری از دستگاه‌های لایروبی که وارد منطقه کرد، کار لایروبی رودخانه‌ها را آغاز کرده است. همچنین هواپیما‌های C-۱۳۰ نیروی هوایی به طور روزانه پرواز‌های خود را جهت کمک‌رسانی و ارسال اقلام ضروری انجام می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: تا زمانی که مردم ما را بدرقه نکنند و کار در مناطق وجود داشته باشد در مناطق سیل‌زده حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار