امیر واحدی:

جنگنده «کوثر» ۲۹ فروردین پرواز می‌کند/ انتقال بیش از ۳۵۰ تن اقلام مصرفی برای کمک به سیل‌زدگان

جانشین فرمانده نهاجا گفت: نیروی الهی هوایی امسال با استفاده از جنگنده بمب‌افکن‌های بومی «کوثر» در روز ۲۹ فروردین نمایش زیبایی را اجرا خواهد کرد تا به جهانیان ثابت کند که تحریم‌ها بر ملت و نیرو‌های مسلح غیور ایران اسلامی اثر نخواهد گذاشت.
کد خبر: ۳۴۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ - 16April 2019

جنگنده بومی «کوثر» در روز ۲۹ فروردین پرواز می کند/ انتقال بیش از ۳۵۰ تن اقلام مصرفی سیل‌زده‌ها با انجام ۳۰ سورتی پروازبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز در حاشیه تمرین رژه هوایی روز ارتش که در پایگاه یکم شکاری شهید حسین لشگری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رژه امسال روز ارتش با رژه‌های سالیان پیش یک تفاوت بزرگ دارد و آن تفاوت این است که جنگنده بمب‌افکن‌های شکاری بومی نیروی هوایی اعم از «صاعقه» و «کوثر» در این رژه شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تحریم در هوانوردی یکی از تحریم‌های همیشگی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی بوده است، افزود: نیروی الهی هوایی امسال با استفاده از جنگنده بمب‌افکن‌های بومی در روز ۲۹ فروردین نمایش زیبایی را اجرا خواهد کرد تا به جهانیان ثابت کند که تحریم‌ها بر ملت و نیرو‌های مسلح غیور ایران اسلامی اثر نخواهد گذاشت.

امیر واحدی در خصوص جنگنده‌های شرکت‌کننده در رژه ۲۹ فروردین گفت: بمب‌افکن‌های صاعقه، کوثر، میگ ۲۹، اف ۴، اف ۱۴ و همچنین تانکر‌های سوخت‌رسان ۷۴۷ و ۷۰۷ در رژه روز ۲۹ فروردین امسال از پایگاه‌های تبریز، مهرآباد، همدان و اصفهان به پرواز درمی‌آیند.

وی همچنین در خصوص خدمات‌رسانی نهاجا به مردم مناطق سیل‌زده گفت: نیروی هوایی بیش از ۳۵۰ تن اقلام مصرفی را طی ۳۰ سورتی پرواز به مناطق سیل‌زده رساند و با تمام توان در این عرصه تاکنون گام برداشته است.

جانشین فرمانده نهاجا در خصوص فعالیت‌های این نیرو در کمک به سیل‌زدگان کشورمان نیز بیان کرد: نیروی هوایی همچنین طی چهار سورتی پرواز، یک دستگاه «لایروب» سنگین را به استان گلستان انتقال داد که این اقدام در کاهش آب مناطق سیل‌زده در این استان تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه پرواز‌های امدادی نیروی هوایی به این مناطق همچنان ادامه دارد، گفت: امروز تیم کنترل رزمی نیروی هوایی با ۱۰دستگاه تریلی مجهز به تجهیزات کامل آشپزخانه‌ای، به مناطق سیل‌زده رفت؛ این تیم آمادگی پخت ۱۰ هزار غذای گرم در مناطق سیل‌زده را دارد.

امیر واحدی در پایان از راه اندازی بیمارستان صحرایی، نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان خبر داد و افزود: این بیمارستان به اورژانس و اتاق عمل متحرک مجهز است و خدمات پزشکی خود را به صورت رایگان به هموطنان سیل‌زده ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها