برگزاری نشست ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد در شهرکرد

نشست ستاد بزرگداشت سی و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر صبح امروز در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ - 16April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، نشست ستاد بزرگداشت سی و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر صبح امروز در محل استانداری چهارمحال و بختیاری و به ریاست مهندس مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و حضور اعضای ستاد در شهرکرد برگزار شد.

منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه این جلسه، نخستین جلسه برنامه‌ریزی سی‌ و هفتمین روز بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در استان و شهرستان‌ها است، اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهم‌ترین عملیات کلاسیک دفاع مقدس بود که سه هدف مهم از جمله آزادسازی شهرهای خرمشهر و هویزه، آزاد کردن جاده خرمشهر و رسیدن به مرزهای بین‌المللی را طی سه مرحله‌ انجام داده است.

وی ادامه داد: این عملیات به دلیل ویژگی‌هایی از جمله وحدت و تعاملی که بین نیروها بود، ایمان و اعتقاد قوی رزمندگان و رهبری حضرت امام خمینی (ره) منجر به پیروزی ملت ایران شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه در این عملیات حدود شش‌هزار کیلومتر مربع از خاک کشور که در ابتدای جنگ به اشغال درآمده بود آزاد شد، اظهار کرد: در این عملیات 19 هزار اسیر از دشمن گرفته شد و موفقیت‌هایی که در این عملیات به‌دست آمد چندین برابر عملیات‌های دیگر بود و به‌گونه‌ای می‌توان گفت عملیات بیت‌المقدس بزرگ‌ترین عملیات پیروزی برای ایران است لذا وظیفه داریم هرساله این ایام را گرامی و یاد و خاطره رزمندگان را زنده نگه داریم تا با بهره‌گیری و الگوگیری از رزمندگان بتوانیم خرمشهرهای دیگر در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را نیز فتح کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه ایام بزرگداشت این عملیات امسال با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد، تصریح کرد: توجه به شعار سال در حوزه دفاع مقدس که چندین بار مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و فرمودند ما پیروز هستیم، تقارن فتح خرمشهر با ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و حضور جوانان در برنامه‌ها به عنوان مجریان داخلی برای بهتر برگزار شدن برنامه‌ها در این ایام باید مورد توجه قرارگیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته این برنامه‌ها در سه روز و امسال طی چهار روز از چهارشنبه اول خردادماه تا شنبه چهارم خرداد ادامه خواهد داشت، بیان کرد: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروه‌های مسلح در استان‌، برگزاری نشست تخصصی کارشناسان حوزه عرصه خبر در دوران دفاع مقدس و مقاومت و ویژه برنامه‌هایی در گلزار شهدا همزمان با سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده است که سازمان‌ها و نهادهای لشکری و کشوری و دیگر نهادها و مراکز فرهنگی و گردشگری ضمن اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان و شب‌های احیاء نسبت به نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران، پلاکارد و بنر با مضامین حماسه آزادسازی خرمشهر، انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه و بهره‌گیری از فضای تبلیغی اماکن وابسته اقدام کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تعدادی از برنامه‌های پیشنهادی از جمله اجرای رژه موتور سوارها با مارش نظامی، برگزاری یادواره‌های شهدا در سراسر استان، کارگروه‌های کتابخوانی در رابطه با دوران دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر و... سال گذشته اجرا و امسال نیز تکرار خواهند شد و بخش دیگر نیز به صورت نو و جدید اعلام شده است که در شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران و مدیران اجرایی توجه داشته باشند که برنامه‌های پیشنهادی خود را تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه به دبیرخانه ستاد مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار