سردار کمالی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

پایان ثبت نام پرداخت جرایم مشمولان سربازی/ ارائه تسهیلات به سربازان مناطق سیل‌زده

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تخصیص تسهیلات به سربازان مناطق سیل‌زده گفت:‌ دیگر هیچ ثبت‌نامی در خصوص پرداخت جرایم مشمولان غایب نیز در پلیس+ 10 صورت نمی‌گیرد و زمان ثبت‌نام به پایان رسیده است.
کد خبر: ۳۴۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ - 17April 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «موسی کمالی» رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور سربازان در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: سربازان نیرو‌های مسلح پیشقراول امنیت و دفاع در حوادث مختلف هستند و قبل از هر سازمانی در مناطق حادثه‌دیده حضور دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز چندین هزار سرباز در مناطق سیل‌زده در کمال مظلومیت حضور دارند و کسی آن‌ها را نمی‌بیند، گفت: سربازان نیرو‌های مسلح تعدادشان از همه افرادی که برای امدادرسانی در این مناطق حضور دارند بیشتر است، اما دیده نمی‌شوند.

سردار کمالی افزود: ما در مرحله اول وقوع سیل اعزام سربازان و مشمولان را در سه مرحله به مدت دو ماه به تعویق انداختیم و به نیرو‌های مسلح اجازه دادیم که به تشخیص خود اعزام این مشمولان را به آینده موکول کنند؛ همچنین با توجه به اینکه ممکن بود برخی سربازان عمدا یا سهوا با توجه به این شرایط غیبت کنند دستور دادیم تا یک ماه مرخصی اضطراری برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در مرحله بعد بررسی می‌کنیم و برای سربازانی که خانواده‌هایش در مناطق سیل‌زده با مشکل مواجه شده‌اند تسهیلاتی از جمله انتقال به محل سکونت معافیت و بخشودگی از خدمت را نیز در نظر می‌گیریم.

وی ادامه داد: این تسهیلات بخشی در اختیار مقام معظم رهبری و بخشی از آن در اختیار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح است و این تصمیمات نیز توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گرفته شده و اجرایی می‌شود.

سردار کمالی در خصوص جریمه مشمولان غائب از سربازی خاطرنشان کرد: دیگر هیچ ثبت‌نامی در خصوص پرداخت جرایم مشمولان غایب نیز در پلیس+ 10 صورت نمی‌گیرد و زمان ثبت‌نام به پایان رسیده است؛ کسانی که تا تاریخ 29 اسفند 97، هشت سال غیبت‌شان کامل می‌شود می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند و مابقی افراد نمی‌توانند دیگر از این فرصت برای پرداخت جریمه مشمولان غایب استفاده کنند.

سردار کمالی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره جوان سرباز و تسهیلاتی که در این جشنواره به سربازان برگزیده داده می‌شود، گفت: به جوانان برگزیده تشویقی در سطح نیرو‌های مسلح و مبلغی پرداخت می‌شود؛ همچنین باتوجه به توانمندی این افراد در سامانه «سرباز ماهر» اقداماتی برای اشتغال آن‌ها انجام می‌شود.

وی درباره ارزیابی‌اش از میزبانی نیروی انتظامی در یازدهمین جشنواره جوان سرباز گفت: ارزیابی‌ها را باید بعد از پایان این جشنواره اعلام کنیم، اما وقتی وارد جلسه شدم مقداری ناراحت شدم؛ چرا که امروز روز سرباز است و روز تجلیل از مقام شامخ سرباز و انتظار این است که فرماندهان و مسئولان رده بالا همه در آن حضور داشته باشند.

سردار کمالی ادامه داد: این جشنواره بیشتر مربوط به یک سازمان شده است و حضور نیروی انتظامی در این جشنواره پررنگ بوده اما دیگر نهاد‌ها مانند ارتش، سپاه و وزارت دفاع در آن حضور کم‌رنگ‌تری دارند.

رئیس اداره نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در واکنش به بسته شدن صفحه اینستاگرامش گفت: این اقدام به نوعی نیز خوب بود چراکه مردم متوجه شدند مسئولان اینستاگرام عوامل فعال صهیونیستی هستند در حالی که ادعا می‌کردند مستقل بوده و با این اقدام اثبات شد که آن‌ها مستقل نبوده و وابسته به تصمیمات استکبار جهانی عمل و این تصمیمات را سریعاً اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که مدعی بودند که جریان مستقل آزاد اطلاعات هستند، با این اقدام نشان دادند که حرف‌های آن‌ها دروغی بیش نیست و آن‌ها آزادی را در این حد می‌دانند که شما شنونده و تابع آن‌ها باشید و هرگاه بخواهید بر خلاف میل آن‌ها حرف بزنید آن را خلاف آزادی دانسته و با آن مقابله می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار