فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال­‌شرق کشور:

ارتش جمهوری اسلامی مولود انقلاب است

امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» گفت: امام خمینی (ره) با صدور فرمان تاریخی خود در 29 فروردین، باعث تولد ارتش در نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.
کد خبر: ۳۴۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ - 18April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی، مراسم رژه نیروهای مسلح به خصوص یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در مشهد با حضور اعضاء شورای تامین استان خراسان رضوی، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم امروز (پنجشنبه 29 فروردین­‌ماه) در بلوار شهدای ارتش مشهد برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال­‌شرق کشور و فرمانده قرارگاه منطقه­‌ای شمال‌شرق نزاجا در این مراسم با گرامیداشت روز ارتش اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان به دنبال انحلال ارتش بودند که بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با صدور پیام تاریخی خود در روز 29 فروردین‌­ماه، امر به ماندن ارتش فرمودند و این روز به نام روز ارتش نامگذاری شد.

وی افزود: ارتش با پیام امام خمینی (ره) در نظام مقدس جمهوری اسلامی متولد شد. هر سال در 29 فروردین تولد ارتش را جشن می­‌گیریم و اقدامات و عملکرد آن را در طول چهل سال حیات انقلاب اسلامی بازخوانی می­‌کنیم.

آذریان خاطرنشان کرد: تثبیت امنیت در روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، مقابله با جریانات ضد انقلاب در مناطق مرزی و در برخی استان­‌های کشور، حضور در دفاع مقدس در کنار مردم و دیگر نیروهای مسلح، دفاع از حرم آل‌الله و مردم‌­یاری در حوادث طبیعی گوشه‌ای از خدمات ارتش جمهوری اسلامی به مردم کشورمان به شمار می­‌رود.

ارشد نظامی آجا در شمال­‌شرق در بخش دیگری از سخنانش به پیام مهم حضرت امام خمینی (ره) در 28 فروردین‌­ماه سال 1368 اشاره کرد و ابراز داشت: امام خمینی (ره) در این پیام بر سازندگی، رشد و تقویت بنیه دفاعی ارتش تأکید فرمودند، لذا در نیروهای مسلح و ارتش با شکل­‌گیری جهاد خودکفایی اقدامات مهمی در راستای استقلال نیروهای مسلح در ساخت و تولید تجهیزات نظامی صورت گرفت به نحوی که ارتش جمهوری اسلامی از نظر اعتقادی و نظامی از جایگاه بسیار خوبی در منطقه برخوردار است.

وی تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی با تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب در خدمت مردم بوده و هست و در همه حوادث نیز در کنار مردم کشورمان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه­‌ای شمال شرق نزاجا ادامه داد: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، آن نیروی زمینی سنتی گذشته نیست. این نیرو دارای سه یگان تخصصی، واکنش سریع و متحرک هجومی است که علاوه بر رصد تحرکات دشمن بر اساس تهدیدات منطقه به روز می­‌شود.

آذریان در پایان گفت: ارتش جمهوری اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشورمان در غرب، جنوب و شرق ایران اسلامی مستقر است. قدرت دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح عاملی برای پایدار بودن امنیت منطقه به شمار می‌­رود و برای هیچ کشوری در منطقه تهدید نخواهد بود مگر آنکه در فکر توطئه­ باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها