سرلشکر فیروزآبادی در جشنواره مالک اشتر بسیج:

همه مؤلفه‌های قدرت در نظام اسلامی ناشی از تفکر بسیجی است/ بسیج مجاهد بوده و افراطی نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی‌شود، گفت: همه مؤلفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران ناشی از تفکر اسلام ناب محمدی و تفکر بسیجی است.
کد خبر: ۳۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ - 22November 2014

همه مؤلفه‌های قدرت در نظام اسلامی ناشی از تفکر بسیجی است/ بسیج مجاهد بوده و افراطی نیست

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز در جشنواره مالک اشتر بسیج که در مجتمع 5 آذر برگزار شد، با بیان اینکه بسیجی یعنی امام علی(ع) اظهار داشت: ازجمله شاخصههای بسیجی این است که مقابل تیرهای سهمگین دشمنان که به سوی رهبر نشانه رفتهاند، سینه خود را سپر میکند.

وی با بیان اینکه مؤمن کسی است که با جان و مال خود در راه خدا جهاد میکند، افزود: بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمیشود؛ پس تفکر بسیجی یعنی استحکام ساخت داخلی قدرت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بسیاری از پیشرفتهای کشور را مرهون تفکر بسیجی میدانند؛ زیرا بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمیشود؛ بنابراین تفکر بسیجی یعنی استحکام ساخت داخلی قدرت.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه همه مؤلفههای قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران ناشی از تفکر اسلام ناب محمدی و تفکر بسیجی است، یادآور شد:  اینکه گفته میشود "بسیج مکتب شاهدان و شهیدان است"، یعنی بسیج باید الگویی برای همه در جامعه باشد و از سوی دیگر "بسیج لشکر مخلص خداست" به معنای رزم بسیج در راه تحقق اهداف عالی نظام و جهاد در راه خدا است.

وی بیان داشت: بسیج نزدیک به 300 هزار شهید و 600 هزار جانباز و صدها هزار خدمتگزار در عرصههای مختلف دارد که همه اینها در نقطه "ب" بسیج قرار دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب که "بسیج مدرسه عشق است"، ولایتپذیری بسیج را تعریف میکند، خاطرنشان کرد: بسیجی در شکل و ظاهر نیست، هرچند شکل و ظاهری دارد که مقدس و زیباست و اجتماعات آن هم پرشور است، اما بسیجی به معنای حیدری بودن است؛ بسیجی همان فدایی بودن و ولایتپذیری است.

سرلشکر فیروزآبادی تاکید کرد: اگر به "اولیالامر منکم" توجه کنیم نهتنها مشکلات مردم کشورمان، بلکه مشکلات جهان اسلام مرتفع میشود، اسرائیل را باد میبَرد و استکبار جهانی نیز نمیتواند سخنی بگوید.

وی اظهار داشت: تفکر معقول بسیجی نشان ایمان، اعتقاد، تلاش مخلصانه گذشت و ایثار است؛ بنابراین اخلاق، مهربانی، خدمت، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان از شاخصههای بسیجی و تفکر بسیجی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بسیج را الگویی برای همه ملتهای مسلمان جهان دانست و تأکید کرد: بسیج سیاسی است اما کار سیاسی نمیکند؛ چراکه بسیج از انسانهای مؤمن و وارسته انقلابی که در خط ولایت هستند تشکیل شده است؛ بنابراین بسیج مجاهد بوده و افراطی نیست.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه بسیج مجاهد با انظباط است، خاطرنشان کرد: فرماندهای که افرادش را بر خلاف فرمان رهبری به جهتی حرکت دهد، نزد خداوند و ولایت مسوول است.

وی در ادامه بیان داشت: بسیجی صبور و اهل جذب است؛ به همین خاطر است که اگر با او بدرفتاری هم کنند باز از ولایت روی برنمیگرداند؛ چراکه وظیفه بسیج بشارت و انذار است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیج غیور و پاسدار ارزشهای نظام است، گفت: بسیجی غیرتمند است؛ چراکه اگر غیرت بسیجی در یک فرد وجود نداشته نباشد نمیتوان آن فرد را بسیجی دانست.

سرلشکر فیروزآبادی در ادامه با بیان این مطلب که بسیجی طرفدار علم است، اما علمزده نیست، یادآور شد: اگر کسی بگوید مدرک دانشگاهی از داخل و خارج و حوزههای علمیه دارد، او یک بسیجی نیست؛ زیرا رهبر معظم انقلاب میفرمایند "باید در کشور تولید علم داشته باشیم"، پس به همین خاطر بسیجی نباید مدرکگرا باشد و باید هر کاری که بر زمین مانده را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه هر کاری که تکلیف باشد بسیجی باید آن را انجام دهد، گفت: ما از آبادی و آبادانی شهرمان حرف میزنیم و برای آن تلاش میکنیم؛ زیرا تلاش برای آباد کردن کشورمان عزت اسلام را در پی دارد؛ اما خود بسیجی اهل دنیا نیست؛ بدین معنی که زاهد است و بیشتر از نیازش جمع نمیکند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با یادآوری این مطلب که بسیجی برای انجام کارها بیش از همه داوطلب میشود، خاطرنشان کرد: بسیج در بخش تبعیت از رهبری خوب عمل کرده است، اما میتواند خیلی بهتر از اینها باشد؛ چراکه بسیج به فرموده رهبر انقلاب باید پیشرونده باشد.

انتهای پیام/ ر.م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار