یادداشت/ عصمت دهقانی

مناطق عملیاتی دلاوری‌های ارتش را فراموش نخواهند کرد

مناطق عملیاتی از شمال غرب تا جنوب ایران دلاوری‌های نیروهای ارتشی را فراموش نخواهند کرد.
کد خبر: ۳۴۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ - 18April 2019

مناطق عملیاتی دلاوری های ارتش را فراموش نخواهند کردبه گزارش گروه استان‌های دفاع پرس - عصمت دهقانی؛ تقویم جمهوری اسلامی ایران را که ورق می زنیم، در لابه لای صفحات آن علاوه بر 29 فروردین، روزهای دیگری نیز به نام ارتش خودنمایی می کند، 19 بهمن، سالروز دیدار همافران با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که روز نیروی هوایی ارتش نامگذاری شد، 7 آذر سالروز اجرای عملیات «مروارید» روز نیروی دریایی ارتش و 10 شهریور سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) روز پدافند هوایی ارتش است که این نشان از منزلت و اهمیت بالای این یگان نظامی و نقش مؤثرآن در حفظ اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران دارد.

در هر کشوری فلسفه وجودی ارتش و سایر یگان های نظامی، در وحله اول عاملی بازدارنده برای عدم وقوع جنگ و در صورت جنگ و درگیری، تلاش برای مهار و پیروزی در آن است اما در جمهوری اسلامی ایران که در همه ارگان ها دینمداری و  خدمت به مردم حرف اول را می زنند، علاوه بر مسائل مطرح شده، نیروهای نظامی با اقتدار و صلابت در زمان وقوع بحران ها در کنار هموطنان خود  و مصداق بارز آیه شریفه «الَّذِينَ ءَامَنُوا وَ هَاجَرُوا وَ جَهَدُوا في سبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَلهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ أَعْظمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِوَ أُولَئك هُمُ الْفَائزُونَ‏» هستند.

در دوران مبارزات انقلابی شخصیت هایی مانند شهید امیر سرتیپ  «علی صیاد شیرازی» در بدنه ارتش بودند که با تبعیت از آرمان های معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) سعی در روشنگری و آگاه نمودن نیروهای ارتشی داشتند. و در سال 57 زمانی که رژیم ستم شاهی آخرین نفس های خود را می کشید، بسیاری از ارتشیان با اقتدار هرچه تماتر حمایت خود را از انقلاب اعلام نمودند.

با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 57، زمانی که بحث انحلال یا  ماندن برخی از نهادها و دستگاه‌های باقی‌مانده از دوره رژیم شاهنشاهی مانند ارتش مطرح شد، برخی افراد و گروه‌ها، اعتقادشان این بود که باید ارتش جدیدی تشکیل شود.

ولی امام خمینی (ره) با تدبیر عالمانه خویش، در روز 28 فروردین 1358 در پیامی روز 29 فروردین را روز ارتش اعلام  کردند و از نیروهای ارتش خواستند در این روز در شهرستان‌هاى بزرگ به رژه بپردازند و پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و ملتی که به انقلاب اسلامی دلبسته بود اعلام کنند و این  ابر مرد تاریخ انقلاب،  در طی این پیام از ملت ایران نیز خواستند که از ارتش اسلامى استقبال کنند و برادرانه احترام آنان را حفظ نمایند.

با تجاوز کشور عراق به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیروهای جان بر کف ارتش جز اولین گروهایی بودند که برای دفاع از کشور به میدان رفتند و با تمام توان در برابر دشمن متجاوز قد اعلم کردند.

عملیات هایی مانند: «فتح المبین»، «محرم»، «محمد رسول الله»، «نصر6»، «ظفر»، «کربلای 1»، «کربلای6 »،  و «والفجر» ها حضور پررنگ نیروهای ارتشی را در به نظاره نشستند و از شمال غرب تا جنوب ایران سرافرا، مناطق عملیاتی مانند: «نوسود»، «پاوه»، «مهران»، «دهلران»، «ارتفاعات کاوه زهرا»، «فکه»، «چزابه» «کانی سخت» و «پیرانشهر»، فراموش نخواهند کرد قصه شجاعت و دلاوری نیروهای ارتشی را در دفاع از آرمانهای والای اسلام و انقلاب.

پس از دوران دفاع مقدس ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در همه صحنه حضور پررنگی داشته است و از تجربیات ارزشمند بدست آمده از جنگ تحمیلی هرجایی و هر زمانی که نیاز بوده است نهایت استفاده را نمود. روزی در دفاع از حریم اهل بیت(ع) پرچم مقاومت و ایستادگی در برابر یزیدیان زمان  را بالا نگه می دارد و امروز در شهرها و مناطق سیل زده به کمک هموطنانی که خانه و کاشانه خود را از دست داده ند شتافتند و  در سنگر امدادرسانی و خدمت مخلصانه به آنها بذر امید را در دلهایی که سیل آنها را لرزاند، می کارد و در کنار برادران سپاهی، روحانی، جهادی و مردمی غبار غم و اندوه را از چهره شهرهایی که سیل مهمان ناخوانده نوروزیشان بود می زداید.

و امروز نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، محکم و با صلابت پاهایشان را بر زمین کوبیدند  و تصاویری از اقتدار و توانمندی خود را در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند و با آرمانهای انقلاب اسلامی، امام راحل ، مقام معظم رهبری و شهدا میثاقی دوباره بستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار