وصیت‌نامه پاسدار شهید جعفر محمدی/ خون شهدا ضامن پیروزی ما است

پاسدار شهید «جعفر محمدی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «خون شهدا تضمین‌کننده پیروزی جنگ تحمیلی است. آن‌ها که باید پایبند به اسلام و امام باشند در راه انقلاب و اسلام خون می‌دهند و چگونه شکست در این راه معنا پیدا خواهد کرد».
کد خبر: ۳۴۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ - 26April 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «جعفر محمدی» در یکم آذر ۱۳۳۷ در روستای میشن از توابع شهرستان ملایر چشم به جهان گشود. وی حین عملیات کربلای ۸ در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۶۶، در قرارگاه تاکتیکی سردار شهید کلهر (در منطقه پنج ضلعی شلمچه) در حال وضو گرفتن بود که با فرود چند گلوله توپ، ترکشی به فرق سرش اصابت کرد و همچون مولایش حضرت علی بن ابیطالب (ع) با فرق شکافته و خونین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه پاسدار شهید جعفر محمدی/ خون شهدا تضمین کننده پیروزی جنگ تحمیلی است

متن وصیت‌نامه را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُوا لِی وَلَا تَکْفُرُونِ. یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ. إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ. وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ. وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ. الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ. أُولَـئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَـئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ.
سوره بقره آیات (۱۵۲ تا ۱۵۷).

با حمد و ثنای پیکران خدای بزرگ آن که به جهان هستی بخشید و برما نیز منت‌ها نهاد پس از نعمت‌ها و رحمت‌ها فراوان وجود پر برکت حضرت خاتم الانبیا محمد (صل الله علیه وآله) را پیامبر قرار داد تا روشنگر راه ما در این جهان باشد و نیز قرآن را کتاب قانون و احکام ما قرار داد و ائمه معصومین را ادامه دهنده‌گان حضرت محمد (صل الله علیه و آله) و امام و راهنمای مسلمین قرار داد.

آغاز می‌کنم سخن خود را با نام خدایی که بر من حقیر منت نهاد و در این گوشه دنیا به جهانم آورد و در این زمان هستی‌ام داد، امام عزیز خمینی بزرگ را رهنما و قائد و امام قرار داد. آیات بالا تمام آنچه را که من قصد گفتن آن را دارم با تمام نقص عقلی که دارم بیان می‌کند و این معنا را نیز من از آیات فوق گرفته‌ام.

امید است خداوند متعال ما را از بندگانی قرار دهد که مورد الطافش باشیم، اما آنچه با بازماندگان در دل دارم، حقیر گناه کار با تمام وجود راه خود را آگاهانه انتخاب نمودم و هیچ‌گونه ترس و خوف و تحمیلی در این انتخاب نبوده است با اعتقاد کامل به غیب راه خود را پیدا نموده و از خدا می‌خواهم پس از هدایت، قلب مرا نلغزاند و ایمان مرا در مقابل لغزش‌ها نفس قوی گرداند.

امید است خداوند، همه در راه ماندگان (فکری) را هدایت فرماید و اسلام را بر تمام مذاهب و مکاتب پیروز گرداند تذکر می‌دهم من قابل سفارش دادن به دیگران نیستم، اما اعتقادم این است که این انقلاب اسلامی و این پدیده‌ای که امام در این قرن پدید آوردند و رهبری کننده آن بوده‌اند با پشتیبانی خدا آغاز گردیده و پشتیبان اول و آخر خداست و ما نیز وسیله‌هایی هستیم که در این گذر امتحان خود را پس می‌دهیم.

اگر مخالف جریان حرکت کنیم حتماً غرق خواهیم شد و اگر موافق باشیم به سر منزل مقصود خواهیم رسید.

آن‌ها که باید پایبند به اسلام و امام باشند نشان دادند و می‌دهند که مال و ... سهل است در راه انقلاب و اسلام خون می‌دهند و چگونه شکست در این راه معنا پیدا خواهد کرد. البته شکست ظاهری در مقاطعی پیش آید این هم به دید بی‌دلان و کور فهمان شکست است. در راه خدا شکست وجود ندارد.

اصلاً همه ما تکلیف داریم؛ و باید به تکلیف عمل کنیم اگر پیروز شدیم البته خوش آیند است غیر از آن هم رضای خدا در نظر است، لذا هرگاه ما قصد و نیتی خالص برای ادای تکلیف داشته باشیم یاس و ناامیدی هرکز وجود نخواهد داشت.

اما دعای همه رزمندگان نیز در درگاه خدا: سلام و طول عمر امام عزیز و پیروزی رزمندگان است و خداحافظ امام است. حال دشمنان اسلام فکر دیگری کنند اراده خدا خلل ناپذیر است.

امید است مردم دنیا مخصوصاً حوزه خلیج فارس و همسایگان جمهوری اسلامی قبل از آن که دیر شود به خود آیند و دولت‌ها قبل از آن که قدرت اسلام آن‌ها را از خواب بیدار نماید به عقل بیاورد خود فکر شرف و آزادگی ملت مسلمان خود را بکنند. ان‌شاءالله.

خون شهدا تضمین کننده پیروزی جنگ تحمیلی است. تا پیروزی نهایی زمانی نمانده و این واقعاً ملموس است.

به امید پیروزی اسلام و طول عمر امام عزیز خمینی بت شکن.

والسلام علیکم والرحمة الله و برکاته»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار