کاخ سفید:

آمریکا معافیت تحریمی علیه خریداران نفت از ایران را تمدید نمی‌کند

آمریکا از عدم تمدید معافیت تحریمی علیه خریداران نفت از ایران توسط رییس جمهور این کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ - 22April 2019

آمریکا معافیت تحریمی علیه خریداران نفت از ایران را تمدید نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» معافیت تحریمی علیه خریداران نفت از ایران را تمدید نمی‌کند.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مذکور در این خصوص اظهار داشت: حدود یک سال پیش ترامپ کارزار جدی را علیه ایران آغاز کرد.

وی در ادامه مدعی شد: تحریم‌های ما بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد‌های این کشور را از تهران گرفته است. هدف ما این است که مانع از واردات نفت ایران توسط کشور‌های دیگر شویم؛ می‌خواهیم درآمد‌های نفتی این کشور را به صفر برسانیم. هیچ معافیتی را به هیچ کشوری برای خرید نفت از ایران نمی‌دهیم و بر این امر نیز نظارت می‌کنیم.

پمپئو اضافه کرد: می‌خواهم تأکید کنم که ما نهایت تلاشمان را در پیش گرفتیم تا تأثیرگذاری این موضوع بر بازار نفت به حداقل برسد. امارات و عربستان به ما اطمینان دادند که نمی‌گذارند در بازار نفت مشکلی پیش بیابد. ما خود نیز تولیدکننده بزرگ نفت هستیم. با اعلام امروز ما بر جدیت واشنگتن تاکید می‌کنیم و می‌خواهیم درآمد ایران را به صفر برسانیم.

خاطرنشان می‌شود، ایالات متحده آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ رسماً از توافق هسته میان ایران و ۱+۵ (برجام) خارج و این موضوع موجب بازگشت تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار