نجعی‌نژاد:

اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه نشان از ضعف این رژیم دارد

دبیر شورای هماهنگی کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌های استان البرز گفت: اقدام اخیر آمریکا در تروریستی خواندن سپاه، مهر تأییدی بر ضعف خود و هم‌پیمانانش زد.
کد خبر: ۳۴۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ - 23April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محراب نجعی‌نژاد در گفت‌وگو با آنا، در خصوص اقدام اخیر آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار، دشمنی و عداوت خود را با مردم و نظام جمهوری اسلامی نمایان کرد و با قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست خودساخته گروه‌های تروریستی، مهر تأییدی بر ضعف خود و هم‌پیمانانش زد.

وی افزود: پشت پرده چنین اقدام نابخردانه‌ای از سوی دولت آمریکا که به تحریک مرتجعین منطقه‌ای و رژیم غاصب صهیونیستی انجام شده است، ناشی از شکست‌های پی‌درپی آمریکا در منطقه و پشتیبانی به‌حق سپاه پاسداران از مردم مظلوم سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین و نقش کلیدی و فرامنطقه‌ای سپاه همیشه قهرمان در از بین بردن سایه شوم تروریسم در این کشور‌ها است.

دبیر شورای هماهنگی کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌های استان البرز تصریح کرد: سپاه پاسداران بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی بخشی از نیرو‌های مسلح کشور بوده و جزو حاکمیت، امنیت و اقتدار کشور محسوب می‌شود و در ۴۰ سال گذشته خدمات ارزشمندی برای کشور داشته است و از افتخارات ملت ایران محسوب می‌شود.

نجعی‌نژاد ادامه داد: دولت آمریکا با این اقدام تهدیدآمیز، برخلاف قوانین داخلی خود یعنی قانون مهاجرت و ملیت عمل کرده است، زیرا سپاه پاسداران مشمول هیچ‌کدام از مواد و بند‌ها و تعریف تروریسم نیست.

وی بیان کرد: اینکه یک دولت بعد از تحمل شکست‌های معنادار در جنگ حقوقی و بی‌توجهی به تصمیمات قضائی محاکم بین‌المللی نظیر دیوان دادگستری لاهه، متوسل به اقدامات ناقض حقوق بین‌الملل می‌شود، اسباب افزایش نگرانی و بی‌اعتمادی نسبت به حل‌وفصل چالش‌های فراروی جامعه جهانی با استفاده از ظرفیت‌ها و سازوکار‌های حقوق بین‌الملل را فراهم می‌سازد.

دبیر شورای هماهنگی کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌های استان البرز عنوان کرد: صرف نظر از اینکه آیا مقررات داخلی ایالات متحده آمریکا اجازه چنین اقدامی را به دولت حاکم می‌دهد یا خیر، این اقدام دولت آمریکا علیه نهاد رسمی و قانونی کشور دیگر، مغایر با اصل تساوی دولت‌ها بوده، نقض آشکار ارزش‌های حقوق بین‌الملل عرفی و قراردادی تلقی شده و می‌تواند نظم بین‌المللی مقرّر در منشور ملل متحد را به مخاطره افکند.

نجعی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: ما دانشجویان، ضمن محکوم کردن این اقدام غیراصولی دولت آمریکا، امیدواریم وزارت امور خارجه با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، تدابیر لازم را به‌منظور جلوگیری از آثار عملی این اقدام دولت آمریکا اتخاذ کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها