نوبندگانی:

همسایگان در تلافی کمک ایران در جنگ داعش به یاری سیل‌زدگان آمدند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی کشور‌های همسایه که به کمک سیل‌زدگان شتافتند، حرفشان این بود که در تلافی کمک‌های ایران در جنگ با داعش به یاری آمده‌اند.
کد خبر: ۳۴۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ - 24April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با آنا، در واکنش به شبهه‌افکنی‌ها درباره حضور نیرو‌های مردمی کشور‌های همسایه برای کمک به سیل‌زدگان، اظهار داشت: وقتی حادثه‌ای در کشوری رخ می‌دهد معمولاً همه کشور‌ها حتی اگر روابط سیاسی خوبی هم نداشته باشند، اعلام همدردی و یاری به لحاظ نیروی انسانی، درمانی یا مهندسی می‌کنند و این یک رسم بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: آنان‌که به حضور همسایگان در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اعتراض می‌کنند باید در اصل به ترامپ حمله می‌کردند که کمک به سیل‌زدگان را تحریم کرد و حتی نگذاشت کمک‌های مادی ایرانیان خارج از کشور به حساب هلال احمر واریز شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در فرانسه، آلمان و حتی امارات و عربستان هم برای کمک به سیل در کشور اعلام آمادگی کردند و شاید هم در آینده کمک‌های خود را ارسال کنند، گفت: زمانی که در پاکستان زلزله آمد، بهداری نیروی زمینی سپاه با آرم مشخص حدود یک ماه برای کمک در آنجا مستقر بود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نیرو‌هایی که در جنوب کشور به سیل‌زدگان کمک می‌کنند، از نیرو‌های مردمی عراق هستند. من خودم در زلزله اندونزی حضور داشتم و دیدم نظامیان استرالیایی و سنگاپوری با لباس نظامی در آنجا به مردم خدمت می‌کردند، این موضوعی نیست که عده‌ای بخواهند روی آن مانور سیاسی بدهند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تصریح اینکه برخی می‌خواهند مسائلی را مطرح کنند و متوجه نیستند اکنون زمان القای تفکر سیاسی به جامعه نیست، اظهار کرد: الحمدلله در مدیریت بحران سیل همه اقشار حضور داشتند؛ از نیرو‌های مردمی، سپاه، ارتش، نیرو‌های امدادی و وزارت کشور همه برای نجات مردم تلاش کردند که جای قدردانی دارد؛ ما به یاری یکدیگر بسیار خوب هجمه سیل را جمع کردیم؛ ببینید خوزستان با آن واقعه سنگین چقدر خوب جمع شد؟

وی خاطرنشان کرد: در کشور‌هایی مانند آلمان و آمریکا با آن همه ادعا وقتی سیل می‌آید دچار چه مشکلاتی می‌شوند و در چه مدت زمانی این مسائل را حل می‌کنند؟

جمالی‌نوبندگانی تأکید کرد: وقتی بالاترین مقام اجرایی یک منطقه که استاندار است می‌گوید نیرو‌های کشور همسایه با اجازه ما به مناطق سیل‌زده آمدند این حرف‌ها به چه هدفی بیان می‌شود؟ زمانی که حجم وسیع سیلاب کرخه، دز و کارون مردم را دچار مشکل کرده بود، همسایگان به‌عنوان نمادین با لودر‌ها و ماشین‌آلات خود آمدند و حرفشان هم این بود که در تلافی کمک‌های ایران در جنگ با داعش به یاری آمده‌اند؛ بنابراین طرح چنین مسائلی متعلق به دوران جاهلیت صدر اسلام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: این‌ها که کشته و مرده غرب هستند، بگویند مگر آلمان با انگلیس و فرانسه جنگ نکردند و ایتالیا در جبهه آلمان نبود، اما اکنون همه این‌ها در کنار یکدیگر اتحادیه اروپا را تشکیل دادند؛ بنابراین مردم توجه کنند چه کسانی چنین حرف‌هایی را مطرح می‌کنند و اهدافشان چیست؟!

وی گفت: کشور ما در تحریم است و بهترین درگاه برای دورزدن تحریم عراق و افغانستان هستند و اکنون ایران به اندازه کل اروپا با عراق رابطه اقتصادی دارد و کسانی که چنین شبهاتی را به جامعه القا می‌کنند همان‌هایی هستند که به رئیس جمهور آمریکا نامه می‌نویسند و امضا می‌کنند که ایران را تحریم کن!

نماینده مردم فسا در مجلس خطاب به مطرح کنندگان چنین سخنانی در جامعه گفت: هلال احمر فدراسیون جهانی دارد، چطور قسمت اروپایی آن خوب است و کمک همسایگان بد؟! این‌ها که چنین حرف‌هایی را مطرح می‌کنند بگویند در زمانی که صدام جنگ علیه ایران را به‌راه انداخت به جبهه نیامدند؟!

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار