سوریه خواستار انحلال ائتلاف آمریکا شد

معاون وزیر دفاع سوریه معاون ضمن انتقاد از ائتلاف آمریکا تأکید کرد که باید در برابر زورگویی‌های این کشور ایستاد.
کد خبر: ۳۴۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ - 24April 2019

سوریه خواستار انحلال ائتلاف آمریکا شدبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «محمود شوا» معاون وزیر دفاع سوریه تأکید کرد که واشنگتن قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

شوا که در هشتمین نشست امنیت بین الملل در مسکو شرکت کرده است، گفت: هر گونه حضور نظامی در سوریه بدون موافقت دولت این کشور، تجاوز به شمار می‌رود.

روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از وی گزارش داد که ملت سوریه که توانست تروریسم را شکست دهد، قادر به بازسازی این کشور است.

معاون وزیر دفاع سوریه با اشاره به اینکه قانون اساسی و هر آنچه مرتبط با آن است، یک امر سوری است، خواستار رفع تحریم‌های تحمیلی علیه ملت این کشور شد.

شوا در ادامه با بیان اینکه «نیرو‌های اشغالگر آمریکا و تروریست‌های آن همچنان آوارگان سوری را در اردوگاه الرکبان گروگان گرفته‌اند» تأکید کرد که باید موضع بین‌المللی برای متوقف کردن قلدری آمریکا اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه این مسئله در حفظ صلح و امنیت بین‌الملل مؤثر است، تصریح کرد که آمریکا همچنان از گروه موسوم به «کلاه سفیدها» در سوریه برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند.

کلاه سفید‌ها یک گروه در ارتباط با تروریستهاست که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از آنان دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.

کلاه سفید‌ها بار‌ها در سوریه با همکاری گروه‌های تروریستی دست به حملات شیمیایی ساختگی زدند (+) و ارتش سوریه را به استفاده از آن علیه غیر نظامیان متهم کردند.

معاون وزیر دفاع سوریه اعلام کرد که دمشق با تصمیم واشنگتن برای ابقای بخشی از نیرو‌های خود در خاک سوریه مخالف است و این مسئله را تجاوز می‌داند.

شوا در پایان خاطر نشان کرد که دمشق خواستار انحلال ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکاست.

ائتلاف آمریکا از سال 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل شد، ولی در بیشتر موارد، به کمک این گروه شتافت.

وزارت خارجه سوریه دی ماه 1397 با اشاره به حمایت بی‌دریغ ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا از داعش اعلام کرد این ائتلاف هدفی جز کشتار غیرنظامیان سوری و تخریب منازل آنان ندارد.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها