پنجم اردیبهشت «یوم النکبه» برای آمریکای جنایتکار

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد به مناسبت پنجم اردیبهشت سالروز شکست خفت‌بار حمله نظامی آمریکا به طبس بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۴۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ - 25April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در بیانیه‌ای با گرامیداشت پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست خفت‌بار حمله نظامی آمریکا به طبس، این روز را برای کاخ سفید و رژیم تجاوزگر و ماجراجوی آمریکا «یوم النکبه» توصیف و آن را حادثه‌ای عبرت‌آموز دانست.

در این بیانیه آمده است.

در پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ با اراده الهی و امدادهای غیبی، عملیات نظامی و حمله تجاوزگرانه نظامیان مغرور آمریکایی به طبس که بر اساس طرح‌ریزی و محاسبات بسیار دقیق همراه با تمرینات جدی و بکارگیری کماندوهای ورزیده، تجهیزات پیشرفته و سامانه‌های مدرن رقم خورده بود، با شکست خفت بار و تحقیرآمیزی روبه رو شد که این حادثه را می‌توان برای کاخ سفید «یوم النکبه» و روز ذلت، خواری، فلاکت و تیره بختی خواند.

این توطئه بزرگ که با هدف رهاسازی جاسوسان آمریکایی در بند دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، شکستن مقاومت و استقلال ملت انقلابی و استکبارستیز ایران، انهدام تأسیسات و مراکز حیاتی راهبردی و سرانجام نابودی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با فرمان جیمی کارتر ـ رئیس‌ جمهور مفلوک ایالات متحده امریکا ـ مهندسی و عملیاتی شده بود، با نتایج معکوس خود نه تنها اسباب رسوایی واشنگتن قرار گرفت بلکه با گذشت ۳۹ سال هنوز کابوس وحشتناکی برای آنان به شمار می رود.

این بیانیه گرامی‌داشت یاد و خاطره حماسه آفرینی شهید «محمد منتظرقائم» فرمانده شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد که در جریان اقدام خیانت بار بنی‌صدر در نابودی اسناد و تجهیزات متجاوزان آمریکایی به فیض عظمای شهادت نائل آمد تاکید دارد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی نیز پس از تهاجم نظامی آمریکا در طبس با نگاه تیزبین خود، پیام بسیار مهمی به ملت ایران صادر کردند. حضرت امام در بخش های مهمی از آن فرمود: «ملت رزمنده ایران دخالت‌های نظامی آمریکا را شنیدند و عذرهای کارتر را شنیدند، اینجانب که کراراً گفته‌ام کارتر برای وصول به ریاست جمهوی حاضر است به هر جنایتی دست بزند و دنیا را به آتش بکشد شواهد آن یکی پس از دیگری ظاهر شده و می‌شود و اشتباه کارتر در آن است که گمان می‌کند با دست زدن به این مانورهای احمقانه می‌تواند ملت ایران را که برای آزادی و استقلال خویش و برای اسلام عزیز از هیچ فداکاری روی گردان نیست از راه خودش که راه خدا و انسانیت است منصرف کند، کارتر باز احساس نکرده با چه ملتی روبروست و با چه مکتبی بازی می‌کند. ملت ما ملت خون و مکتب ما جهاد است. کارتر باید بداند که ملت 35 میلیونی ما با مکتبی بزرگ شده‌اند که شهادت را سعادت و فخر می دانند و سرو جان را فدای مکتب خود می کنند».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار