امام جمعه تبریز:

بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس نتایج تحقیق از شهدا را به آثار مکتوب و تصویری تبدیل کند

حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» گفت: از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتظار داریم در مورد شهدا تحقیق و نتایج آن را جهت بهره‌مندی نسل جوان به آثار مکتوب و تصویری تبدیل کند.
کد خبر: ۳۴۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ - 25April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در یادواره شهید «حسن شفیع‌زاده» که در مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شهید شفیع‌زاده سردار باغیرت سپاه توحید بود که آرزوی شهادت در راه خدا را داشت.

وی افزود: توپخانه‌ سپاه همواره پیگیر برگزاری مراسم شهید شفیع‌زاده در تبریز است و بزرگداشت کسانی که انصافا سرآمدانِ مردم روزگار ما هستند الزامی و کار بسیار با ارزشی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: یکی از اقدامات با ارزشی که می‌تواند فرهنگ جهاد و شهادت را به نسل جوان منتقل کند همین یادواره‌هاست.

این مسئول بیان داشت: باید در مورد شهدا تحقیق و نتیجه‌ی آن را به آثار مکتوب، صوتی و تصویری تبدیل کرد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش مهمی در این راستا دارد.

امام جمعه تبریز با اعلام اینکه شهادت را معامله‌ی دوجانبه و بی‌دغدغه با خداوند متعال معنا کرده‌اند و در قبال فدای جان، سعادت ابدی حاصل می‌شود، عنوان کرد: با هر یک روزی که می‌گذرد به قبر نزدیک‌تر می‌شویم و بالاخره این دنیا را دیر یا زود ترک خواهیم کرد، برای این جنسی که همان جان ما است، یک مشتری پیدا شده و آن را به بالاترین قیمت می‌خرد، برای رسیدن به بهشت جان را در راه خدا فدا می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شهیدان شفیع‌زاده و تهرانی‌مقدم از چهره‌های خلاق سپاه بودند که در عملیات‌های رمضان‌، محرم و الفجرها و خیبر نقش تاثیرگذاری ایفا کردند.

آل‌هاشم با بیان اینکه شهید شفیع‌زاده در دورانِ انقلاب نقش خوبی در تبریز داشت و هنگام سربازی با آیت‌الله مدنی و آیت‌الله دست‌غیب در ارتباط بود، یادآور شد: آن شهید اعلامیه‌ها و پیام‌‌های امام را در داخل و خارج پادگان پخش می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: شهید شفیع‌زاده می‌گفت خدایا مرا آدم کن و اکنون ما می‌فهمیم منظور آن شهید از آدم شدن چیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها