توصیه‌های پلیس به زائران حج تمتع

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور ضمن بیان توصیه‌هایی به زائران حج تمتع، اسامی ۱۰ نوع داروی ممنوعه در عربستان را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۴۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ - 26April 2019

زائران حج تمتع از حمل هرگونه موادمخدر خودداری کنند/ لیست دارو‌های ممنوعه به کشور عربستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسن مهری» رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور در همایش ویژه زائران حج تمتع ۹۸ که صبح امروز  برگزار شد، خطاب به زائران اظهار داشت: سفر حج یک سفر معنوی است؛ خواسته ما از شما این است که قدر این سفر را بدانید و از آن کمال بهره را ببرید.

وی افزود: به منظور حفظ و صیانت از زائران حج و برای پیشگیری از هرگونه موارد سوء که ممکن است برای آنان اتفاق بیفتد، اقداماتی توسط نیروی انتظامی و پلیس صورت گرفته است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور افزود: برخی از زائران مبتلا به اعتیاد هستند، کشور عربستان درخصوص این مسئله مقررات بسیار سختی دارد؛ بنابراین اگر کسی مبتلا به این بیماری است تا زمان سفر فرصت ترک مصرف مواد مخدر دارد.

سردار مهری با اشاره به اینکه حمل هرگونه مواد مخدر توسط زائران حج ممنوع است، گفت: سال گذشته برخی از زائران به علت حمل مواد مخدر دستگیر شدند و از ادامه سفر بازماندند.

وی ادامه داد: حتی المقدور از حمل دارو‌های گیاهی که شباهت با مواد مخدر دارند جلوگیری کنید، اما حمل دارو‌های تخصصی برای بیماری‌های خاص هیچ منعی ندارد.

این مقام انتظامی با اشاره به ممنوعیت حمل ۱۰ نوع دارو توسط زائران حج بیان کرد: آمپول‌های «پتیدین»، «ترامادول» و «مرفین»، قرص‌های «متادون»، «هیدرومرفین»، «متیل فنیدات هیدروکلراید»، «ترامادول» و  «استامینوفن کدئین» و نیز شربت‌های «متادون» و «اکسپکتورانت کدئین» ۱۰ قلم داروی ممنوعه‌ای هستند که زائران حج نباید به همراه داشته باشند.

سردار مهری به زائران حج ۹۸ توصیه کرد: از پذیرش امانات افراد ناشناس خودداری کنید؛ چراکه ممکن است بسته‌ها حاوی مواد مخدر و مواد ممنوعه باشند؛ همچنین از سپردن وسایل همراه و مدارک شخصی خود به دیگران خودداری کنید.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور به زائران حج تأکید کرد: از قرار دادن مایعات اسیدی، ترشیجات، چاقو و مواد اشتعال‌زا در چمدان‌های خود خودداری کنید؛ همچنین با توجه به احتمال وقوع سرقت و ورود سارقان در محل‌های پر ازدحام فرودگاه، لازم است زائران از اشیای گران‌بهای خود حفاظت کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها