الجزیره خبر داد؛

پهلوگیری ناوچه فرانسوی حامل سلاح در بندر لیبی

برخی منابع لیبیایی می‌گویند که یک ناوچه فرانسوی که برای نیرو‌های «حفتر» سلاح آورده بود به مدت سه ساعت در بندر «رأس لانوف» لیبی پهلو گرفت و سپس منطقه را ترک کرد.
کد خبر: ۳۴۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ - 26April 2019

پهلوگیری ناوچه فرانسوی حامل سلاح در بندر لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در حالی که برخی منابع می‌گویند که یک ناوچه فرانسوی برای سوخت‌گیری در بندر «رأس لانوف» واقع در منطقه هلال نفتی توقف کرده بود، اما برخی منابع محلی دیگر نیز می‌گویند که این ناوچه به مدت سه ساعت در این بندر پهلو گرفته و حامل سلاح برای نیرو‌های حفتر بود.

شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» از بیست و دو روز پیش پیشروی به سمت طرابلس را آغاز کرده‌اند، اما با مقاومت شدید نیرو‌های دولت وفاق ملی مواجه شدند.

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و فائز السراج (رئیس دولت وفاق ملی) نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیرو‌های خود را «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) نامیده است.

شبکه الجزیره به نقل از منابع لیبیایی گزارش داد که ورود ناوچه فرانسوی به بندر رأس لانوف همزمان با استقرار نظامیان وابسته به حفتر در این بندر و مناطق اطراف آن بود.

به گفته این منابع ناوچه مذکور چند قایق سریع‌السیر و مقادیری سلاح هجومی ویژه غواصان و مردان قورباغه‌ای، در این بندر تخلیه کردند.

بر اساس این گزارش، احتمال آن می‌رود که نظامیان حفتر برای کاهش فشار در محور‌های جنگی حومه طرابلس و حمایت از نیرو‌های مستقر در دو شهر صرمان و صبرانه، به هلی‌برن نیرو‌های دریایی روی آورند.

در همین ارتباط سرهنگ «رضا عیس» فرمانده نیروی دریایی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی تأکید کرد که هرگونه نفوذ دریایی، «اقدامی انتحاری» است.

«عبدالکریم الزبیدی» وزیر دفاع تونس هفته گذشته اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور یک گروه ۱۳ نفره حامل گذرنامه دیپلماتیک فرانسوی را بازداشت کرده‌اند. به گفته وی این افراد از لیبی خود را به گذرگاه مرزی رأس جدیر رسانده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار