حجت‌الاسلام صادقی:

افزایش رضایت مردم نتیجه اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع است

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستری‌ها یک مدل ویژه را بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی تهیه کردیم، گفت: هدف اصلی اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع ارتقای سطح رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی است.
کد خبر: ۳۴۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ - 26April 2019

افزایش رضایت مردم و اعتماد عمومی نتیجه اجرای طرح تکریم ارباب رجوعبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «هادی صادقی» معاون فرهنگی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم ارباب رجوع، اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تاکید بیشتری قرار گرفته و از سوی دیگر، دستگاه قضایی دستگاهی است که ارباب رجوع زیادی دارد.

وی افزود: رسیدگی به خواسته‌ها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیده‌ای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: گاهی کثرت کار و مراجعات زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل می‌شود؛ اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینه‌ها را پشت سر می‌گذارند و سعی می‌کنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند؛ ولی گاهی نیز ممکن است فشار کار باعث می‌شود که نتوانند آنطور که باید و شاید تکریم کنند.

حجت‌الاسلام صادقی بیان کرد: معاونت فرهنگی قوه قضاییه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه کرد و به تصویب رساند که از سوی مسئولان عالی قوه قضاییه ابلاغ و سال گذشته هم اجرایی شد.

وی هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستری‌ها یک مدل ویژه را بر اساس استاندارد‌های بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخص‌های مد نظر، عملکرد دادگستری‌ها را ارزیابی می‌کنیم تا ببینیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم برخورد‌های ناروا اصلا وجود نداشته باشد و تلاش داریم سال به سال سطح رضایت مردم افزایش یابد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار