امام‌جمعه شهرستان بجنورد:

شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس تربیت شده مساجد بودند

حجت‌الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی» گفت: مسجد کارخانه انسان‌سازی است و جوانانی که در مساجد تربیت شدند در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) در خط مقدم مبارزه با دشمنان بودند.
کد خبر: ۳۴۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷ - 26April 2019

جوانان تربیت شده در مساجد در دفاع مقدس جلودار بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» امام جمعه شهرستان بجنورد در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی با اشاره به نامگذاری دهه آخر ماه شعبان به نام تکریم مساجد، اظهار داشت: ما در این انقلاب هرچه داریم از مسجد است و در آغاز نهضت اسلامی پایگاه ها در مساجد بود و مسجد نقش کلیدی در نظام و انقلاب ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانانی که در مساجد تربیت شدند در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) در خط مقدم مبارزه با دشمنان بودند، افزود: مسجد کارخانه انسان‌سازی است و در این 10 روز باید مساجد را نظافت و آراسته کنیم تا محلی برای جذب جوانان و نوجوانان باشد.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: طرح «هر مسجد یک خانه» با هدف ساخت خانه برای آسیب دیدگان سیل اخیر اجرا شده است و از همه بازاریان، کسبه، بانک ها و مردم دعوت میکنم در این طرح مشارکت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی سپس از ثبت یک هزارو 500 مسجد شیعه و سنی در خراسان شمالی خبر داد و گفت: اگر در طرح «هر مسجد یک خانه» هر مسجد بتواند یک خانه را بازسازی کند کار بسیار بزرگی انجام می‌شود.

یعقوبی در خصوص بیمه سیل زدگان گفت: متاسفانه کارشناسان بیمه، آسیب‌ها را 2 برابر و بر گردن مالک می‌اندازند؛ مردم به اندازه کافی مصیبت دیده‌اند، بنابراین کارشناسان بیمه‌ها برای تعیین خسارت، مردم را اذیت نکنند و با سرعت به امور بپردازند تا مرهمی بر دل‌هایشان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون فتنه‌های نظامی، فرهنگی و سیاسی بسیاری از سوی استکبار بر ایران اعمال شد و این فتنه‌ها با بصیرت و حضور به موقع مردم در همه صحنه‌ها، با موفقیت پشت سر گذاشته شد و اکنون نیز فتنه اقتصادی از سال 88 در کشور ما اجرا شده و دشمن می‌خواهد با محاصره اقتصادی و تحریم ما را زمین گیر کند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به حرف‌های جدید وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران گلوگاه نفت در جهان است و بازوی توانمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز جلودار آمریکا در منطقه است و آمریکا برای داد و ستد نفتی خود باید از منطقه خلیج فارس عبور کند و از ما اجازه بگیرد.

یعقوبی تاکید کرد: مردم ما دست از انقلاب برنمی‌دارند؛ ما انقلابی به دنیا آمده‌ایم، انقلابی زندگی می‌کنیم و به قدرتی باج نداده و نمی‌دهیم؛ این حرف‌های آمریکا، جنگ روانی است تا مردم را نگران کنند، اما مردم نباید بترسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در پایان با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: کارگران وفادارترین نسل انقلاب هستند و فعالیت اقتصادی را رونق داده‌اند؛ لذا هیچ زمان نباید حقوق کارگران با تاخیر پرداخت شود، پرداخت با تأخیر حق‌الزحمه کارگران ظلم به آن‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار