دریادار سیاری؛

ارتش آماده مقابله با تهدیدات احتمالی است/ در اوج آمادگی رزمی هستیم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی از آمادگی بسیار بالایی برای مقابله با تهدیدات احتمالی برخوردار است، گفت: نمی‌شود لحظه‌ای از آمادگی رزمی غافل شد.
کد خبر: ۳۴۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ - 28April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش در گفت‌وگو با مهر، درباره میزان آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات احتمالی، با توجه به درگیر بودن بخشی از یگان‌های آن در امدادرسانی به مردم، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی بسیار بالایی برای مقابله با تهدیدات برخوردار است. وظیفه اصلی ارتش، حفاظت و حراست از مرز‌های کشور و حفظ تمامیت ارضی کشور است و در کنار همه کار‌هایی که در امدادرسانی به مردم انجام می‌دهد که آن را برای خود افتخار می‌داند، نیرو‌های مسلح آمادگی رسمی خود را حفظ می‌کنند و به خوبی می‌دانند که نمی‌شود لحظه‌ای از آمادگی رزمی غافل شد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ توان جسمی، روحی، رزمی و آمادگی برای حراست از تمامیت ارضی در جای خود برای تمامی یگان‌های نیرو‌های مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران، محفوظ و حیاتی است و یگان‌های ارتش در اوج آمادگی رزمی به سر می‌برند، اما در عرصه خدمت‌رسانی به مردم که گرفتار سیل هستند، نیرو‌های ما با توان مضاعف و اشتیاق فراوان، مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

ادامه امدادرسانی نیرو‌های ارتش به سیل‌زدگان

معاون هماهنگ کننده ارتش درباره اقدامات انجام شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان در استان‌های مختلف، گفت: در راستای اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده در استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان، همه نیرو‌های مسلح از جمله ارتش، به سرعت وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: اگرچه ارتش از لحظات اول در مناطق سیل‌زده حضور داشت، اما بلافاصله با تشکیل قرارگاه‌هایی در استان‌های سیل‌زده و در فاز اول، با به‌کارگیری تمام امکانات مستقر در پادگان‌های نیرو‌های چهارگانه ارتش موجود در مناطق سیل‌زده، به امدادرسانی و کمک مردم گرفتار در سیل پرداخت.

معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش افزود: طولانی‌ترین مدت زمان سیل، متوجه استان خوزستان است، زیرا همه آب استان‌های بالادست و سد‌های موجود، وارد این استان شد تا به سمت دریا برود به همین دلیل در پایین‌دست سدها، آب‌گرفتگی گسترده‌ای به وجود آمد.

دریادار سیاری تصریح کرد: تمامی نیرو‌های انسانی، تجهیزات و ماشین‌های مهندسی ارتش در استان‌های سیل‌زده به ویژه خوزستان از لحظه ابتدایی آغاز سیل و تاکنون مشغول امدادرسانی به مردم عزیزمان هستند. همچنین بالگرد‌های هوانیروز و نیروی دریایی و در کنار آنها، امکانات و ماشین‌آلات سنگین ترابری و راهسازی ارتش در این مناطق به ایجاد سیل‌بند و بازسازی جاده‌ها و پل‌های تخریب شده، مشغول هستند. پراکندگی روستا‌ها در اطراف رودخانه‌های کرخه، دز و کارون موجب شده تا محیطی که نیرو‌ها باید به امدادرسانی در آن منطقه به مردم بپردازند، گسترده باشد، اما کمک‌رسانی در همه مناطق، لازم و ضروری است.

وی همچنین به اقدامات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در امدادرسانی به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی ارتش نیز از ابتدای وقوع سیل، دوشادوش سایر نیروها، وظیفه انتقال کمک‌های مردمی و هلال‌احمر از تهران به اهواز، خرم‌آباد و گلستان را بر عهده داشت. در کنار اینها، قرارگاه پدافند هوایی نیز امکانات زیستی و نیروی انسانی فراوانی را برای کمک به مردم به مناطق سیل‌زده گسیل کرده است. نیروی دریایی نیز تکاوران دریایی، بالگرد‌ها و قایق‌های خود را در استان گلستان و بخصوص خوزستان، مستقر و هوانیروز نیروی زمینی با توان بالایی، پای کار بود و خدمات بسیار درخشانی را در امدادرسانی به مردم، از خود به نمایش گذاشته است.

معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش تاکید کرد: اولویت در مناطق سیل‌زده ابتدا تخلیه منازل در معرض سیل و اسکان و تأمین نیاز‌های زیستی مردم بوده که به خوبی انجام شد. در مرحله دوم، ترمیم سیل‌بند‌ها نیز از ضروری‌ترین اقدامات در استان خوزستان بود که با ادوات مکانیزه و نیرو‌های انسانی، این کار به خوبی پیش رفت.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات ویژه و بسیار مهمی که در روز‌های اخیر توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده، احداث پل‌ها و برقراری ارتباط خطوط مواصلاتی روستا‌ها و شهر‌ها بود که در لرستان، پلدختر و خوزستان توسط واحد‌های مهندسی نیروی زمینی انجام شد که این اقدام، کار بسیار بزرگ و مهمی برای امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل بود.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: در مجموع همه پادگان‌ها و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی برای خدمت‌رسانی به مردم بسیج شده و نیرو‌ها و کمک‌های خود را به مناطق درگیر سیل اعزام کردند و مشغول خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران اسلامی هستند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه امیدواریم با این تلاش‌ها بشود اندکی از درد مردم را کاهش داد، گفت:، زیرا واقعاً شرایط بسیار سخت است و تعدادی از مردم همه سرمایه، کشاورزی و دام‌های خود را از دست داده‌اند و البته کاری هم در مقابل این سیل عظیم نمی‌شد انجام داد، اما همه باید دست در دست هم داده و به این مردم عظیم و شریف کمک کنیم تا با کمک خدا، اوضاع و احوال مردم بهتر شود.

وی اوضاع استان خوزستان را دارای ثبات دانست و گفت: همه مسئولان، مردم، سازمان‌های دولتی و نیرو‌های مسلح، از ارتش و سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و همه در حال تلاش هستند تا این شرایط به خوبی پایان یابد.

معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش درباره امکانات و اقلام مورد نیاز مردم در مناطق سیل‌زده، گفت: اگرچه کمک‌های بسیاری تاکنون به مردم انجام شده و امکانات و اقلام مورد نیاز در مناطق وجود دارد، اما به دلیل پراکندگی و گستردگی مناطق درگیر سیل، تقسیم این اقلام و امکانات، کار دشواری است و باید با مدیریت صحیح و به صورت بهتری انجام شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها