استاندار لرستان خبر داد؛

آماده‌سازی 200 قطعه زمین برای احداث مسکن سیل‌زدگان در «پلدختر»

«سیدموسی خادمی» با بیان اینکه در «پلدختر» و «معمولان» ۴۱ روستا نیازمند تأمین زمین است، گفت: در «پلدختر» حدود 200 قطعه زمین توسط بنیاد مسکن و شهرسازی تا پایان هفته آماده احداث می‌شود.
کد خبر: ۳۴۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ - 28April 2019

آماده‌سازی 200 قطعه زمین برای احداث مسکن سیل زدگان در «پلدختر»

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «سیدموسی خادمی» استاندار لرستان امروز در جلسه شورای مسکن که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه در بحث سیل‌زدگی استان لرستان وارد فاز کارهای اساسی شده‌ایم اظهار داشت: کارهای اولیه انجام، ارتباطات موقت برقرار شده و همچنین حدود 10 حلقه پل در حال نصب است.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین کارها ساخت و تعمیر خانه‌هاست افزود: اولویت برای ساخت خانه‌ها و تأمین زمین برای افرادی‎‌ است که خانه و زمین خود را از دست داده‌اند بر همین اساس در «پلدختر» و «معمولان» 41 روستا نیازمند تأمین زمین است که در شهر «معمولان» تا حدودی حل شده و در «پلدختر» نیز زمین‌های دولتی وجود دارد که مشکلات فنی و معارض دارند که حق با دستگاه دولتی است، اما به هر حال نمی‌توان مردم را تا حل‌ شدن مشکلات حقوقی معطل نگه داریم، بر همین اساس اقداماتی برای خرید زمین انجام شده‌ است.

استاندار لرستان عنوان کرد: در پلدختر حدود 200 قطعه توسط بنیاد مسکن و شهرسازی تا پایان هفته آماده خواهد شد و برای تأمین مسکن 9 روستا زمین منابع ملی داریم که تا پایان هفته اقدامات آماده‌سازی زمین‌ها انجام می‌شود، همچنین 31 روستا زمین شناسایی شده، ولی زمین متعلق به مردم است و قیمت‌هایی که اعلام می‌کنند غیرواقعی‌ است. انتظار داریم در شرایطی که هم‌ روستایی‌های آن‌ها دچار مشکل هستند وقت بهره‌برداری اقتصادی نیست و قیمت واقعی را در نظر بگیرند، ولی چنانچه توافق نکنند از روش‌های دیگری استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تفاوت اصلی سیل با دیگر حوادث طبیعی هم‌چون زلزله این است که در زلزله زمین وجود دارد و پس از پاکسازی ساخت‌ و ساز شروع می‌شود، ولی در سیل زمین از بین رفته و شروع ساخت زمان‌بر است.

خادمی گفت: در بعضی مناطق سیل‌زده که مشکل کمتر بود و زمین آماده بود ساخت ‌و سازها شروع شده و هم‌چنین تاکنون حدود 6 میلیارد تومان معیشتی پرداخت شده‌ است. امروز حدود 61 نفر از کسانی که خانه‌های‌شان تخریب شده هزینه اجاره‌بها که مساعده دوران انتقال از اسکان اضطراری به‌سمت اسکان دائم نامگذاری شده که در شهر 12 میلیون تومان و در روستا 6 میلیون تومان است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برای خانه‌های شهری 6 میلیون تومان اولیه پرداخت و پس از اطمینان از استقرار 6 میلیون تومان دوم نیز پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ضعف عملکرد برخی مدیران در سیل اخیر مشهود است بیان داشت: مشکل ممکن است داشته باشیم، ولی در حال حاضر همه کار می‌کنند و اگر کسی ضعفی داشته باشد از طرف دستگاه مربوطه و استانداری مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و در آینده ممکن است اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار