عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نهاد‌های مدعی حقوق بشر در برابر فجایع آل سعود سکوت کرده‌اند

سیدحسین نقوی حسینی گفت: متاسفانه سال‌هاست که نهاد‌های مدعی حقوق بشر در برابر فجایع آل سعود سکوت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۴۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ - 29April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با موج، اظهار داشت: نهاد‌های مدعی دفاع از حقوق بشر و مبارزه با جنایت علیه بشریت، در سال‌های اخیر تبدیل به ابزاری برای اعمال قدرت کشور‌های استعمارگر و استکباری شده و این ابزار‌ها هرگز علیه کسانی که حقوق بشر را نادیده می‌گیرند، به کار نمی‌رود.

وی افزود: امروز اگر کشوری همراه و هم‌پیمان کشور‌های استکباری مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد، مجاز به هرگونه رفتار علیه مردم بوده و قوانین حقوق بشری در مورد آن‌ها اعمال نمی‌شود. اما اگر کشوری بخواهد به صورت مستقل عمل کرده و از آمریکا پیروی نکند، به دروغ متهم به انواع رفتار‌های ضد حقوق بشری می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: سردمدار این جریان ضد حقوق بشری، رژیم صهیونیستی است که دست سران منفور این رژیم خودکامه، به خون هزاران انسان بیگناه به ویژه زنان و کودکان فلسطینی آلوده است.

نقوی حسینی گفت: یکی دیگر از رژیم‌های خودکامه که ظلم و ستم فراوانی به مردم کشور خود و همچنین کشور‌های دیگر روا می‌دارد، رژیم آل سعود است که تنها در یک پرونده متهم به قتل فجیع خاشقچی، روزنامه نگار عربستانی است.

وی افزود: رژیم آل سعود با حمله و تجاوز به کشور مسلمان یمن، هزاران نفر از مردم این کشور را به خاک و خون کشیده و هیچ نهاد حقوق بشری علیه این تجاوز آشکار تاکنون موضع صریح اتخاذ نکرده و حتی در برابر جنایات آل سعود سکوت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اعدام بیش از 37 نفر در عربستان و در ملاء عام اظهار داشت: اکثر این افراد از شیعیان ساکن عربستان بودند که رژیم آل سعود به بهانه‌های واهی و بدون طی کردن مراحل قانونی، آن‌ها را اعدام کرده است.

نقوی حسینی گفت: متاسفانه نهاد‌های مدعی حقوق بشر در برابر فجایع و جنایات آل سعود سکوت کرده‌اند و هیچ امیدی نداریم که نهاد‌های بین المللی به جنایات این رژیم رسیدگی کند.

وی در پایان تاکید کرد: آمریکا و شخص ترامپ به طور کامل از آل سعود حمایت می‌کنند و فراموش نکرده‌ایم که در جریان قتل فجیع خاشقچی، ترامپ تنها به گفتن این جمله اکتفا کرد که دنیا جای خطرناکی است. اگر این حمایت‌ها نبود، آل سعود باید به دلیل جنایت علیه بشریت محاکمه می‌شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها