دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی با خانواده شهید «عارفی»

در آستانه فرارسیدن سومین سالگرد شهادت «مصطفی عارفی» فرمانده گروهان امام رضا (ع) لشکر فاطمیون، سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» با خانواده این شهید والامقام در مشهد دیدار کرد.
کد خبر: ۳۴۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ - 29April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در راستای تکریم و تجلیل از خانواده شهدا، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سرهنگ «علی‌­اکبر رمضانی» فرمانده حوزه شش دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد و سرهنگ «وحید دانش‌­نهاد» فرمانده حوزه 16 سپاه ناحیه حمزه امروز با حضور در منزل شهید مدافع حرم «مصطفی عارفی» فرمانده گروهان امام رضا(ع) لشکر فاطمیون با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

در این دیدار «زینب عارفی» همسر شهید «مصطفی عارفی» در خصوص چگونگی حضور این فرمانده شهید در جبهه مقاومت، علی‌رغم مخالفت­‌های صورت گرفته با اعزام شهید «عارفی» به عراق و سوریه مطالبی را بیان کرد. 

در ادامه «عبدالعلی عارفی» پدر شهید «مصطفی عارفی» در سخنانی اظهار داشت: به دلیل اینکه دایی مصطفی به شهادت رسیده بود و دایی­‌های دیگر او نیز سبقه ایثارگری داشتند، لذا مصطفی از ابتدا شیفته شهادت بود و در نهایت نیز جان خود را فدای اسلام کرد.

وی ادامه داد: در حادثه تروریستی که در سال 1390 رخ داد و باعث تخریب حرمین عسکریین شد مصطفی برای کمک­‌رسانی در بازسازی آن به سامرا رفت. بعد از آن نیز به همراه جمعی از دوستانش در پیاده روی اربعین شرکت داشت که همین حضور، فتح بابی شد تا برای دفاع از حرم آل الله به عراق اعزام شود.

این پدر شهید خاطرنشان کرد: بعد از حضور در عراق مصطفی با پیگیری­‌های فراوان جهت دفاع از حرم آل الله به سوریه اعزام شد و در نهایت در 12 اردیبهشت‌­ سال 1395 در «تدمر» به شهادت رسید.

عارفی در پایان با بیان اینکه مصطفی عالمانه قدم در میدان جهاد گذاشت، گفت: او آرمان شهری را در ذهن داشت که برای تحقق آن، عاشقانه‌­ترین قدم‌­ها را بر­‌داشت. در این مسیر، هرگاه بیشتر به مصطفی سخت می­‌گذشت لبش خندان­‌تر بود.

سردار یوسفعلی­‌زاده نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدا بیان داشت: شهدا در دنیا مایه عزت و در آخرت شفیع خواهند بود. خداوند این لیاقت را به خانواده شهید «عارفی» داد تا حاصل عمر خود را در راه دفاع از حرم آل الله تقدیم جبهه مقاومت کند.

وی با بیان اینکه باید به واسطه توفیقی که خداوند به سبب شهادت مصطفی به شما مرحمت کرده شاکر باشید خطاب به همسر شهید «عارفی» ابراز داشت: شما همانطور که در زندگی دنیایی شهید با او شریک بودید در اجر مجاهدت و شهادت شهید نیز شریک خواهید بود. خداوند این هدیه را از شما قبول کند و به شما اجر و صبر بدهد.

یوسفعلی­‌زاده گفت: ان‌شاءالله این کرامت که بواسطه شهادت «مصطفی» نصیب شما شده را بتوانید صیانت کنید و ما نیز با خدمت بی‌منت، قدرشناس مجاهدت­‌های شهدای والامقام و صبر خانواده آنها باشیم و توفیق این را داشته باشیم که راه این عزیزان را ادامه بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار