نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

کشورهای پیشرفته با اقتصاد مقاومتی به جایگاه بالایی دست یافته‌اند

آیت‌الله «مصطفی علما» گفت: بسیاری از کشور‌های پیشرفته جهان مانند ژاپن با اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی توانسته‌اند به چنین جایگاهی بالایی در جهان دست یابند.
کد خبر: ۳۴۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ - 29April 2019
کشورهای پیشرفته با اقتصاد مقاومتی به جایگاه بالایی دست یافته اندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان مانند ژاپن با اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی توانسته‌اند به چنین جایگاهی در جهان دست یابند.
 
علما افزود: اگر فرهنگ عمومی مردم به این سمت برود و همه مسئولان نیز تولید را حمایت کنند، نه تنها از سد همه مشکلات موجود عبور خواهیم کرد، بلکه ایران با توجه به استعدادهای طبیعی که دارد می تواند به قله های پیشرفت و اقتدار دست یابد.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اقتدار ایران یکی از مهمترین موضوعات است، چرا که  همه امور زیر سایه همین اقتدار و امنیت پیش خواهد رفت. در منطقه قدرت های متکی به آمریکا را می بینیم که چگونه مجبور به پذیرش حقارت هستند و وقتی که ترامپ می گوید گرفتن پول از عربستان برای من از گرفتن پول از مستاجر راحت تر است، بخاطر همین ذلالت و خواری آل سعود است که راهی جز سکوت ندارند.
 
وی در ادامه با اشاره به مصوبات شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی باید با تخصص و تفکر پیش برود و همواره به فکر بازخورد مصوبات و میزان تاثیر گذاری آن در جامعه باشد.
 
برنامه‌های فرهنگی باید در راستای مسائل روز مردم تدوین شود
 
«هوشنگ بازوند»استاندار کرمانشاه با اشاره به سیاست گذاری‌های فرهنگی استان در سال 98 گفت: برنامه‌های فرهنگی برای پذیرش مردم طراحی می شود که اگر در راستای نیاز و مسائل روز اجتماعی گریبان‌گیر آنها تدوین نشود مردم آن را نمی‌پذیرند و توجهی هم به آن نمی‌کنند.

بازوند خواستار توجه ویژه به مسائل فرهنگی استان شد و افزود: کرمانشاه با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر اقتصادی ولی ضعف فرهنگ کار و اشتغال باعث توسعه نیافتگی آن شده است.

وی در ادامه یکی از مهمترین مسائل فرهنگی استان در این شورا را توجه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و بسترسازی برای تحقق آن دانست و اظهار داشت: «رونق تولید» که در دل اقتصاد مقاومتی است باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود، طوری که مردم بدانند که فقر، بیکاری، تورم و گرانی با خرید کالای ایرانی، رونق تولید ایرانی و احترام به ثروت آفرینان میسر می شود نه چیز دیگری.

 2 هزار شبکه ماهواری برای جوانان و مردم خوراک فرهنگی تهیه می کنند

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بازتاب کارهای فرهنگی را باید در کوچه و خیابان‌ها و در رفتار مردم و واکنش به برنامه‌ها دید و آنها را بازنگری کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 2 هزار شبکه ماهواره‌ای به مردم و جوانان ما خوراک فرهنگی می‌دهند، افزود: در این تهاجم فرهنگی باید راهبردها و برنامه‌های فرهنگی طوری برای جذب مردم و مباحث مورد نیاز جامعه را فراهم کرد تا مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای رجوع نکنند.

بازوند با اشاره به اینکه فرهنگ را نمی‌شود به زور به مردم داد، از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به ویژه شهرداران خواست المان‌های فرهنگی که بازگو کننده هویت و تاریخ استان است در سطح شهرها احداث کنند تا جوانان بدانند چه پیشینه درخشانی داشته اند و احساس تعلق کنند.

وی در ادامه قهرمانان تاریخی، مشاهیر و علما را سرمایه های ارزشمند برای هویت سازی در استان دانست که باید برای معرفی آنها به جوانان و مردم برنامه های ویژه فرهنگی در دستور کار قرار دهیم.

در معرفی استان کرمانشاه زیاد کار نشده است

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: گاهی یک خبر منفی مانند غباری روی همه ظرفیت‌های گردشگری جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی استان را فرا می‌گیرد و ظرفیت ما برای پذیرش خبر بد چندین برابر نکات مثبت و با استعداد استان است.

بازوند با بیان اینکه استان کرمانشاه با ظرفیت های فراوان اقتصادی، آب و هوایی بخوبی معرفی نشده است، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی استان باید روی موضوعات مشخص، کاربردی و مصداقی برای معرفی خوب استان به کار گرفته شود.

وی متذکر شد: باید مسائل فرهنگی استان مورد آسیب شناسی علمی قرار بگیرد و ببینیم چه نقاط قوت و ضعفی داریم و چرا بوجود آمده و با چه راهکاری می شود آن را مرتفع کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها