سرلشکر صفوی عنوان کرد؛

نقش قدرت‌های غربی در تعیین سرنوشت و ساختار سیاسی سایر کشورها

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: این یک حقیقت تلخ است که طی ۲۰۰ سال گذشته سرنوشت سیاسی، ساختار نظام سیاسی اکثر ملت‌ها و محدوده مرز‌های کشور‌های اسلامی را قدرت‌های غربی تعیین کرده‌اند
کد خبر: ۳۴۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ - 29April 2019

صفویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عصر امروز در اختتامیه همایش بین‌المللی جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ تمدن‌های گذشته بشر نشان داده است که بروز و ظهور قدرت‌های فرهنگی و تمدنی جدید، ایجاد تغییر در ساختار نظام‌های سیاسی ملی و منطقه‌ای و شاکله قدرت‌های فعلی جهان و ترسیم هندسه و نقشه سیاسی جهان در دهه‌های آینده، بدون پشتوانه فلسفی، فکری، علمی و عزم و اراده و شجاعت رهبران، نخبگان و عموم ملت‌ها شدنی نیست.

وی افزود: رخداد‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بزرگ همواره بر بستر و پایه جهان‌بینی و منظومه‌های فکری، فرهنگی، ارزشی و انسانی مبتنی بر فطرت الهی بشریت استوار بوده و هست.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: نگاه ما به عنوان یک مسلمان به تحولات عمیق آینده ملت‌ها، دولت‌ها و کشور‌های جهان اسلام بایستی در ریشه‌های فکری، ایدئولوژی‌های پیشران و انقلابی و الهام‌بخش برای ملت‌های اسلامی با پشتوانه‌های عمیق فلسفی، اخلاقی، تمدنی و صلح‌خواه باشد.

سرلشکر صفوی ادامه داد: هرچه بنا‌های اعتقادی و انسانی و عزم و اراده و شجاعت رهبران خردمند و متقی و نخبگان غیروابسته و دور اندیش بیشتر باشد، آن‌ها با تکیه‌گاه مستحکم می‌توانند تغییرات و رخداد‌های آینده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی و علم و فناوری را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: نظام‌هایی که از یک پشتوانه فلسفی و علمی و تمدنی برخوردارند از جاودانگی و دوام و بقای بیشتری برخوردار خواهند بود؛ بنا بر این، هدف آینده‌پژوهی به تنهایی شناخت تغییر و تحولات آینده نیست، بلکه کمک به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان سطوح مختلف راهبردی و برنامه‌ریزان میانی برای ساختن آینده‌ای بهتر در برنامه‌های پنج ساله تا ۲۰ ساله است.

سردار صفوی افزود: این یک حقیقت تلخ است که طی ۲۰۰ سال گذشته سرنوشت سیاسی، ساختار نظام سیاسی اکثر ملت‌ها و محدوده مرز‌های کشور‌های اسلامی را قدرت‌های غربی تعیین کرده‌اند؛ به‌عنوان مثال، تقسیم کشور‌های اسلامی بعد از جنگ اول جهانی و فروپاشی امپراتوری عثمانی بین انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها یا حتی بعد از جنگ دوم جهانی و ایجاد غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی در کشور‌های اسلامی، متناسب با اهداف سیاسی، نظامی و اقتصادی آینده این قدرت‌ها صورت گرفته است.

سردار صفوی تصریح کرد: از سال ۱۹۴۸ تاکنون مرکز توطئه و ناامنی در منطقه خاورمیانه وجود دارد؛ آیا فکر می‌کنید فتنه داعش مسئله ساده‌ای بود؟ برنده تخریب کشور‌های عراق و سوریه صهیونییت‌ها بودند، زیرا منابع انسانی و زیر ساخت‌های این دو کشور را در جهت امنیت رژیم صهیونییتی از بین بردند همچنین برنده جنگ عربستان و یمن هم آمریکایی‌ها هستند، زیرا آمریکایی‌ها ۴۰۰ میلیارد دلار از سعودی‌ها بابت این جنگ گرفتند.

وی اضافه کرد: برنده اختلاف بین عربستان و قطر هم آمریکایی‌ها هستند چرا آمریکایی‌ها صهیونیست‌ها در حال نا امن سازی منطقه ما هستند؟ چرا ترامپ امنیت را تجاری کرده است و حتی به اروپایی‌ها هم می‌گوید که باید سهم شان را از ناتو بپردازند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه بیان کرد: هم اکنون هم که در قرن بیست و یکم میلادی قرار داریم، یک تصمیم کلان راهبردی در برابر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی قرار دارد که آیا باز هم می‌خواهند سرنوشتشان را در اختیار قدرت‌های غربی و شرقی و موسسات آینده‌پژوهی آن‌ها قرار دهند و تسلیم اراده رهبران نه چندان خردمند غربی مثل ترامپ در آمریکا باشند؟

وی تاکید کرد: تصمیم دیگر این است که آیا به این بلوغ سیاسی، علمی و استقلال طلبی و آزادیخواهی رسیده‌اند که با پشتوانه عظیم بیداری ملت هایشان و پرداختن هزینه لازم و اتخاذ استراتژی مقاومت که قطعاً هزینه آن کمتر از تسلیم شدن است در برابر قدرت‌های خارجی قیام کنند و آینده سرنوشت شان را خود به دست گیرند؟

سردار صفوی تصریح کرد: آبنده تحولات سیاسی، اجتماعی ملت‌های جهان اسلام به برکت فناوری‌های جدید به سمت رشد و شکوفایی سیاسی و علمی حرکت می‌کند و همچنین طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده کشور‌های اسلامی که نظام پادشاهی دارند مانند عربستان به سمت جمهوریت حرکت خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: در رابطه با آینده تمدن و فرهنگ جهان اسلام بسیار امیدواریم فرهنگ و تمدن جدید اسلامی تا ۳۰ تا ۵۰ سال آینده در مقیاس جهانی شکل بگیرد و از دل این تمدن و فرهنگ نوین اسلامی قطب قدرت بزرگ اسلامی ظاهر شود.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار