برخورد نامناسب ایرلندی‌ها با آوارگان سوری

گروهی از افراد نژادپرست در ایرلند شمالی ضمن برخورد نامناسب با آوارگان سوری که در این منطقه زندگی می‌کنند، با ارتکاب جرائم ناشی از نفرت، اقدام به ایجاد رعب و وحشت در میان آن‌ها کرده‌اند.
کد خبر: ۳۴۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸ - 29April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تعدادی از آوارگان سوری که در ایرلند شمالی زندگی می‌کنند با برخورد‌های نامناسب نژادپرستان در این منطقه و جرائم ناشی از نفرت مواجه شده‌اند.

بنا بر گزارش «ایندیپندنت»، این گروه از نژادپرستان طی روز‌های گذشته سعی کرده‌اند تا با انجام اقدامات گوناگون در میان آوارگان سوری که در ایرلند شمالی زندگی می‌کنند ایجاد رعب و وحشت کنند.

بر اساس این گزارش، برخی از آن‌ها به منطقه‌ای که آوارگان سوری در آنجا زندگی می‌کردند، رفته و شعار «مسلمانان باید اخراج شوند» را با صدای بلند سرداده‌اند و برخی دیگر هم به سمت خانه‌های آوارگان سوری سنگ پرتاب کرده‌اند.

«حسین المصری» (Husein Almassre) یکی از آوارگان سوری که نژادپرستان، روی یکی از دیوار‌های پارکینگ منزلش یک نقاشی دیواری ترسناک و تهدیدآمیز کشیده‌اند، در رابطه با این حملات گفت، «همسر و فرزندانم به شدت ترسیده‌اند به گونه‌ای که یکی از فرزندانم شب‌ها از ترس نمی‌تواند بخوابد.»

این خانواده شش نفره، 18 ماه پیش از این، پس از گذراندن پنج سال در یک اردوگاه پناهجویان مصری به دنبال آواره شدن از کشورشان سوریه به ایرلند شمالی نقل مکان کرده بودند. ناآرامی‌ها در سوریه از سال 2011 میلادی آغاز شده است که وقوع حملات تروریستی گروه‌های مختلف در نقاط گوناگون این کشور در نهایت به آواره شدن هزاران نفر از مردم سوریه انجامیده است.

یکی از مقامات سازمان محلی همکاری‌های انتظامی و برقراری امنیت در ایرلند شمالی گفته است که همسایگان این خانه که به طور خاص مورد تعرض و اهانت قرار گرفته به شدت از این مسئله و اتفاق رخ داده ناراحت هستند و مدام می‌گویند اصلا چرا چنین خانواده بی‌آزاری باید هدف جرم‌های مرتبط با نفرت و نژادپرستی قرار بگیرند.

این سازمان همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده که در حال پیگیری این پرونده است و تأکید کرده که چنین مجرمانی هیچ جایی در این منطقه نخواهند داشت و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار