پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری «بن سلمان» به «عباس» برای پذیرش معامله قرن

نماینده اردن در رام الله از پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری، ولیعهد عربستان به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پذیرش معامله قرن خبر داد.
کد خبر: ۳۴۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ - 30April 2019

پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری «بن سمان» به «عباس» برای پذیرش معامله قرنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه الاخبار، گزارش‌های ارسالی نماینده اردن در رام الله به وزارت خارجه اردن بیانگر پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پذیرش معامله قرن است.

در این گزارش آمده است: در جریان دیدار اخیر میان بن سلمان و محمود عباس، ولیعهد عربستان اعلام کرد که از تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت مالی به ارزش ۴ میلیارد دلار به صورت اولیه انجام خواهد داد. عباس نیز تاکید کرد که نمی‌تواند در خصوص شهرک‌های صهیونیست‌نشین و راه کار دو دولتی و قدس اشغالی هیچ امتیازی بدهد.

در این گزارش آمده است: عباس تاکید کرده که آمریکا هیچ پیشنهاد جدی نخواهد داد و اعمال فشار از سوی هر طرفی بر تشکیلات خودگردان در نهایت منجر به انحلال نهاد‌های این تشکیلات می‌شود و مسئولیت اداره اوضاع در اراضی اشغالی با اسرائیل خواهد بود.

بن سلمان در این دیدار درباره جزئیات معامله قرن گفت‌وگو کرده و از عباس خواسته تا به این معامله تن دهد. بن سلمان از عباس پرسیده که چقدر پول می‌خواهد تا امور تشکیلات را سروسامان دهد و در ادامه گفته که اگر با معامله قرن موافقت کند ۱۰ میلیارد دلار به مدت ۱۰ سال به وی خواهد داد. محمود عباس نیز با این طرح مخالفت کرده و گفته که این مسأله به زندگی سیاسی وی پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار