مؤمنی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

تأمین مرکزی برای نگهداری معتادان متجاهر دارای بیماری خاص

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تأمین مکانی برای نگهداری معتادان متجاهر دارای بیماری خاص، واگیردار و زخم باز و رسیدگی به وضعیت آن‌ها در آن مرکز با همکاری وزارت بهداشت خبر داد.
کد خبر: ۳۴۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ - 30April 2019

تامین مرکزی برای نگهداری معتادان متجاهر دارای بیماری خاصبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «اسکندر مؤمنی» دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه همایش دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نشست ۲ روزه با هدف ارزیابی اقدامات در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای سال ۹۸ برگزار شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مهمترین برنامه‌های این ستاد در سال ۹۸، گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر، برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت نگهداری آن‌ها در مراکز بازپروری و عدم بازگشت آن‌ها پیش از درمان به سطح جامعه از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۸ است.

وی افزود: در طرح جدید یکی از موضوعات بحث مهارت آموزی معتادان متجاهر است؛ همچنین در این جلسه در رابطه با طرحی با عنوان یاری‌گران بحث شد که در این طرح تمام گروه‌های مرجع مخصوصاً دانش آموزان در آن مشارکت دارند و مراحل پایانی آن در حال گذراندن است.

مؤمنی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر در اولویت قرار دارد، بیان کرد: مقابله به تنهایی ما را به جایی نمی‌رساند، در مجاورت کشوری قرار داریم (افغانستان) که حدود ۱۰ هزار تن مواد مخدر در آن تولید می‌شود و از زمان حضور آمریکا در این کشور مقدار تولید مواد از ۲۰۰ تن به ۱۰ هزار تن افزایش یافته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی مبنی بر احداث مرکزی برای نگه‌داری معتادان متجاهر دارای بیماری خطرناک، خاطرنشان کرد: در این زمینه با وزیر بهداشت مذاکراتی داشتیم و توافقات اولیه به عمل آمده و قرار است یا یکی از مراکز و بیمارستان‌های موجود به این کار اختصاص داده شود و یا با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر مرکزی احداث شود که موضوع نگهداری معتادان متجاهر دارای بیماری خاص، واگیردار و زخم باز در این مرکز صورت گیرد.

به گفته وی برخورد با مراکز غیرمجاز نگهداری معتادان از دیگر اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی مبنی بر کنترل مرز‌های هوایی و دریایی که ترانزیت مواد مخدر از آن‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در هر نقطه و مکانی با این پدیده برخورد می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران در خط مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و تقویت حضور در دریا نیز از برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

مؤمنی با اشاره به وجود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار معتاد متجاهر در کل کشور و حدود ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران، متذکر شد: تقریباً ظرفیت لازم برای نگهداری این افراد تخصیص داده شده است، همچنین در تهران سپاه، ظرفیتی را برای نگهداری ۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر ایجاد کرده است و در آینده نزدیک ظرفیت چهار هزار نفری نیز برای نگهداری این افراد ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها