محسن هاشمی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تصمیم ترامپ تاثیری بر جایگاه منطقه‌ای ایران ندارد/ با همدلی می‌توانیم وابستگی به نفت را کاهش دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص خرید نفت ایران هنوز تصمیمی در اوپک گرفته نشده است، گفت: تصمیم آمریکا هیچ تاثیری بر جایگاه ایران در منطقه ندارد.
کد خبر: ۳۴۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 04May 2019

تصمیم ترامپ تاثیری بر جایگاه ایران در منطقه ندارد/ با همدلی می‌توانیم وابستکی به نفت را کاهش دهیم«محسن هاشمی رفسنجانی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به تصمیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لغو معافیت‌های خرید نفت ایران اظهار داشت: در طول 40 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، بر اساس منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و اقدامات دولت‌هایی که بر سرکار آمدند، سعی شده وابستگی بودجه به نفت کاهش یابد.

وی ادامه داد: در بودجه، نقش نفت تقریبا زیر 30 درصد است و اگر مسئولان بتوانند درست عمل کنند و همه همدل باشند، می‌توانیم وابستگی به نفت را بیشتر از این کاهش دهیم.

هاشمی رفسنجانی در خصوص اثر تصمیم ترامپ بر جایگاه ایران در منطقه گفت: این تصمیم هیچ تاثیری بر جایگاه ایران در منطقه ندارد؛ در خصوص کاهش خرید نفت ایران هنوز تصمیمی در اوپک گرفته نشده است؛ هرچند برخی کشور‌های منطقه می‌توانند در این خصوص شیطنت‌هایی داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها