مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

جهاد رمز موفقیت ملت ایران اسلامی در گام دوم انقلاب خواهد بود

«حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» با تأکید بر اینکه گام اول جز با تفکر و روحیه بسیجی قابل پیمودن نبود، گفت: در گام دوم انقلاب نیز محور اصلی، جهاد و حرکت مجاهدانه، مقابله با دشمن و روی پای خود ایستادن است.
کد خبر: ۳۴۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ - 30April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت استاد «مرتضی مطهری» و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران، همایش رهروان ولایت با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی، فرماندهان پایگاه‌­های مقاومت، ائمه جماعات و رابطین حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت مسلم عصر امروز (سه‌­شنبه 10 اردیبهشت) در مجتمع حضرت بقیه الله الاعظم (عج) مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و استاد شهید «مرتضی مطهری» اظهار داشت: خدمت به مردم، به شرط بی منت بودن در زمره عبادات است.

وی افزود: اگر می­‌خواهیم با دشمن بجنگیم باید به دوستان­‌مان خدمت کنیم. ملتی که یک پارچه نباشد نمی­‌تواند در برابر دشمن بایستد.

ضرورت احیای فضیلت‌های اصلی انقلاب

این مسئوول در ادامه، به بررسی نقش بسیج در ارائه خدمت به مردم کشورمان پرداخت و تصریح کرد: بسیج برای خدمت بی منت در هر عرصه­‌ای تشکیل شد و هر کجا جامعه نیازمند خدمت بود این تشکل مردمی به ارائه خدمت پرداخت.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت­‌های اصلی انقلاب زنده بماند، ابراز داشت: شناخت دوست و دشمن یکی از فضیلت­‌های اصلی انقلاب به شمار می­‌رود. هر چند اغلب جامعه به این درک رسیده­‌اند، اما متأسفانه هنوز بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب و شهادت جمع کثیری از فرزندان این مملکت در راه احیای ارزش‌­های اسلامی، هنوز عده‌­ای سست عنصر در شناخت دشمن دچار تردید می­‌شوند.

وی سپس، شکل­‌گیری جبهه مقاومت را از برکات جهاد دانست و خاطر نشان کرد: ملت ایران اسلامی در طول 40 سال اول انقلاب با جهاد، در برابر دنیای استکبار ایستاد و به کوری چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی 40 سال دوم را با همین روحیه پشت سر خواهد گذاشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: جهاد نیز یکی از فضیلت­‌های اصلی انقلاب است که تشکیل نهضت­‌های اسلامی را در جهان اسلام به همراه داشت و این ضرورت وجود دارد که از این فضیلت حفاظت و حراست کنیم.

این مسئوول در بخش دیگری از سخنانش محدودیت­‌های موجود در کشور، گرانی و تورم را نتیجه سوء مدیریت دانست و گفت: یکی از فضیلت‌­های دیگر انقلاب این است که خادمین ملت را از خود مردم انتخاب کنیم تا خود را برای انقلاب اسلامی هزینه کنند.

ولایت‌پذیری عامل پیروزی در عملیات بیت القدس شد

یوسفعلی‌­زاده تأکید کرد: امروز با توجه به حقایق موجود در کشور، وضعیت ایران به مراتب بهتر از سال­‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس سپس به عملیات غرور آفرین «بیت المقدس» اشاره کرد و ابراز داشت: در 10 اردیبهشت سال 1361 عملیات «بیت المقدس» آغاز شد که تا روز سوم خرداد که منجر به فتح خرمشهر شد 24 روز در منطقه عمومی خوزستان تا خرمشهر جنگ و درگیری بود. برخی فرماندهان جنگ به این نکته متمرکز شده بودند که عملیات را متوقف کنند و بعضی معتقد بودند که نفس‌­های آخر دشمن است و باید ایستاد. با تصمیم نهایی امام راحل مبنی بر ایستادن در برابر متجاوزین و اشغالگران، همه فرماندهان فرمان امام خمینی (ره) را اجرا کردند و در نتیجه حماسه فتح خرمشهر رقم خورد. این وعده الهی است که اگر قومی برای خدا قیام کرد خداوند نیز بر اساس وعده­ای که داده به یاری آنها خواهد آمد.

وی ادامه داد: پیروزی در عملیات «بیت المقدس» نتیجه ولایت پذیری آحاد مردم بود. مقام معظم رهبری سال­‌هاست که بر اقتصاد مقاومتی، عدم اعتماد به دشمن، عهد شکنی دشمن و توجه به توان داخلی تأکید دارند. اگر ملت کشورمان و مسئوولین این فرمایشات رهبری را نصب العین خود قرار دهند و به فرامین سکاندار انقلاب اعتماد کنند مشکلات کشور حل خواهد شد.

این مسئوول متذکر شد: ما باید به وظیفه مسلمانی خود عمل کنیم و همان طور که کار جنگ را به پیش بردیم امروز نیز با همان روحیه امور مربوط به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به پیش ببریم.

تداوم مسیر عزت ایرا اسلامی با جهاد

یوسفعلی­‌زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسیر عزت و اقتدار ایران اسلامی کماکان خط نورانی جهاد، از خودگذشتگی و ایثار و هم پیمانی با مستضعفین است. باید بتوانیم مسیر حق را پشت سر امام عادل به خوبی حرکت کنیم.

وی در ادامه سخنانش به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در گام اول انقلاب، همه شریک بودند. واضح است که گام اول جز با تفکر و روحیه بسیجی قابل پیمودن نبود. در گام دوم نیز باز هم محور اصلی جهاد و حرکت مجاهدانه و مقابله با دشمن و روی پای خود ایستادن است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان گفت: هفت فرمان کلی رهبر معظم انقلاب به آحاد مردم به خصوص مسلمانان جهان اسلام، بیانگر این حقیقت است که اگر می­‌خواهید عزیز باشید باید همچون گام اول مثل یک مسلمان واقعی و انقلابی، توفنده و استکبار ستیز در وسط میدان حاضر باشید. پیروزی در سایه تلاش و مجاهدت محقق خواهد شد و با ضعف و سست عنصری نمی‌­توان موفق بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار