۱۴ دانشگاه در قم میزبان مزار شهدای گمنام است

«احمد حسینی» گفت: ۱۴ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در قم، میزبان مزار شهدای گمنام دفاع مقدس است که در این بین یادمان ۱۱ دانشگاه تکمیل شده است.
کد خبر: ۳۴۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ - 01May 2019

به گزارش خبرنگار دفا‌ع‌پرس از قم، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در جلسه کمیسیون دانشجویی استان که پیش از ظهر امروز به ریاست «سیدمحمدرضا هاشمی» معاون سیاسی امنیتی استانداری و با حضور نمایندگان روسای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و علمی پژوهشی قم در دانشگاه «شهاب دانش» برگزار شد، ابتدا به معرفی ساختار و تاریخچه تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت.

وی سپس اظهار داشت: از اموری که در حوزه دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود، ارائه درس دو واحدی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس است که ارائه آن از سوی دانشگاه الزامی و انتخاب آن از سوی دانشجو اختیاری است و در استان قم تاکنون ۳۰ هزار دانشجو زیرنظر ۱۰۰ تن از اساتید این درس را گذرانده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: جنس کار تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس جنس کار از نوع پژوهشی و دانشگاهی است و تا به حال حدود ۸۰۰ مدخل در استان احصا شده است.

وی با اشاره به ایجاد رشته ادبیات پایداری مرتبط با حوزه دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی قم عنوان کرد: دانشگاه‌های دیگر نیز می‌توانند این رشته را در دانشگاه‌های خود ایجاد نمایند، ضمن آنکه حمایت از تحقیقات و رساله‌ها و دکترا‌های تخصصی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت نیز از دیگر اقداماتی است که در جهت ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری برنامه ریزی و پیش بینی شده است.

حسینی افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد جامعه، دوران انقلاب و حدود ۵۰ درصد، دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و مناسبت‌هایی همچون گرامیداشت سی و هفتمین سالروز فتح خرمشهر که یکی از مقاطع طلایی دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود، فرصتی تا حال و هوای آن ایام در جامعه و بخصوص فضای دانشگاهی احیا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در ادامه با اشاره به میزبانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قم از شهدای بی نشان تصریح کرد: در ۱۴ دانشگاه از ۳۱ دانشگاه استان قم یادمان مزار شهدای گمنام وجود دارد که از این جمع یادمان شهدای گمنام در ۱۱ دانشگاه تکمیل شده و یادمان دانشگاه‌های حضرت معصومه (س)، قرآن و حدیث و علوم پزشکی در شرف تکمیل است.

وی گفت: برای رهایی از ناهنجاری‌های اجتماعی ناگزیریم به فضای دفاع مقدس بازگردیم، زیرا حال و هوای فرهنگ ایثار و شهادت تجربه‌ای متقن و موفق است.

حسینی همچنین به حضور گروه‌های جهادی دانشجویی در امدادرسانی به سیلزدگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این اقدام جهادی همان استمرار فعالیت ستاد‌های پشتیبانی جبهه و جنگ در دوران دفاع مقدس است.

تاکید بر بهره مندی از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در برگزاری اردو‌های راهیان نور و نشست‌های آزاد اندیشی در قبال شبهه افکنی ها، تهدیدات و پاسخگویی به ابهامات با حضور کارشناسان خبره، از دیگر نکاتی بود که مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در جلسه مذکور مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار