آیت‎الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

سرآمدی در سبک زندگی اسلامی راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما زمانی به تمدن نوین اسلامی خواهیم رسید که در علم و پژوهش، اخلاق، بیان استقلال و آزادی، عزتمندی، عداوت و مبارزه با فساد و سبک زندگی سرآمد باشیم و باید سبک زندگی اسلامی را در ماه رمضان به مردم منتقل کنیم.
کد خبر: ۳۴۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ - 02May 2019

سرآمدی در سبک زندگی اسلامی راه رسیدن به تمدن نوین اسلامیبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‎الله «سید هاشم حسینی بوشهری» عضو مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ در مصلی ساری با بیان اینکه عالمان دین، هدایتگران جامعه هستند، بدعت‌سیتزی را ویژگی مهم روحانیون برشمرد و اظهار داشت: روحانیون در مقابل بدعت‌ها سکوت نمی‌کنند و در کرسی خطابه و منبر برابر بدعت‌ها ایستادگی می‌کنند.

وی مبارزه با ظلم و ستم را ویژگی دیگر روحانیت برشمرد و گفت: اخلاص در زندگی عالمان دینی موج می‌زند و هیچگاه برابر ظلم و ستم تاب سکوت نخواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت مسئولیت‌پذیر است و نه مسئولیت‌گریز افزود: روحانیت شانه از زیربار مسئولیت خالی نمی‌کند و با آنکه مسائل گرانی دست روحانیت نیست اما برای حفظ و آبروی انقلاب، تمام مشکلات را به جان می‌خرند تا کم کاری‌های دیگران را برای پیشگیری از خدشه‌دار شدن چهره انقلاب، پاسخگو باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه روحانیت برای دفاع از انقلاب سینه سپر کرده‌ است، ساده‌زیستی را از دیگر ویژگی‌های روحانیون برشمرد و گفت: روحانیون به رغم مشکلات ذره‌ای از ارادتشان به دین و انقلاب کاسته نشده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور به اخلاق در تبلیغ اشاره کرد و گفت: مردم انتظار ترش‌رویی و بداخلاقی در تبلیغ ندارند و باید به اخلاق توجه کرد.

وی شجاعت را لازمه کار تبلیغ بیان کرد و گفت: تحمل افکار مخالف و انتقال مفاهیم دینی در قالب روان برای مردم از دیگر مواردی است که مبلغان باید به آن توجه کنند.

امام جمعه قم با اظهار اینکه بیانیه گام دوم تبیین نظریه نظام انقلابی به شمار می‌رود، گفت: رهبر معظم انقلاب گذشته انقلاب را به زیبایی ترسیم کرده و دستاوردها، شعارها و ویژگی‌های انقلاب را بیان کرده است.

وی به توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: ما زمانی به تمدن نوین اسلامی خواهیم رسید که در علم و پژوهش، اخلاق، بیان استقلال و آزادی، عزتمندی، عداوت و مبارزه با فساد و سبک زندگی سرآمد باشیم و باید سبک زندگی اسلامی را در ماه رمضان به مردم منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار