امام‌ جمعه کوهدشت:

سند تحول آموزش و پروش قرآن محور است

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی گفت: سند تحول آموزش و پروش قرآن محور است و سند ۲۰۳۰ به دنبال ترویج سبک زندگی و فرهنگ غربی برای نوجوانان و حتی نونهالان است.
کد خبر: ۳۴۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ - 03May 2019

سند تحول آموزش و پروش قرآن محور است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «ابراهیم طهماسبی» امام جمعه کوهدشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر با اشاره به در پیشرو بودن ماه رمضان اظهار داشت: نزول قرآن در این ماه باعث عظمت این ماه شده است.

 وی با بیان اینکه قرآن تنها راه تعالی و عزت مسلمانان است،  با استناد به سخنی از پیامبر اکرم (ص) که فرموده است «زمانی که فتنه‌ها و تاریکی‌ها به شما رو آورد به سراغ قرآن بروید چرا که کلامی الهی و ریسمانی مابین آسمان و زمین است» گفت: قرآن چراغ هدایت و روشن کننده مسیر سعادت انسان است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره روز معلم و هفته بزرگداشت مقام استاد و معلم، معلمان را پرورش‌دهنده نسل آینده جامعه دانست و افزود: تعلیم و تربیت انسان‌های پاک وظیفه معلم است، و معلمین نیز باید خود را به پاکی و درستی آراسته سازد تا کلامشان مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام طهماسبی با بیان اینکه موفقیت جامعه و رسیدن به دستاوردهای مهم حاصل تلاش معلمان است، بیان کرد: آموزش و پروش نقشی اساسی در جامعه ایفا می‌کند و معلمان جهاد گردانِ میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی هستند، چراکه اگر در کشوری سرمایه انسانی متخصص تربیت نشود فاجعه‌ای بزرگ اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه معلمان پایه گذاران تمدن نوین هستند، تصریح کرد: سند تحول آموزش و پروش قرآن محور است و سند ۲۰۳۰ به دنبال ترویج سبک زندگی و فرهنگ غربی برای نوجوانان و حتی نونهالان است. 

خطیب جمعه کوهدشت پیشگیری از آسیب دیدن فرهنگ اسلامی را امری ضروری دانست و گفت: ما نباید جاده‌صاف‌کن قدرت‌های کافر دنیا باشیم، اسلام دارای نظام‌های تربیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دقیقی بوده و چیزی کم ندارد که بخواهد از غرب، دریافت کند.

حجت‌الاسلام طهماسبی با اشاره به کارهای صورت گرفته در مناطق سیل‌زده  کوهدشت، گفت: خسارت به زیرساخت‌ها و کشاورزی کوهدشت بسیار سنگین است، بایستی کانال رودخانه شهر اصلاح شود، امیدواریم مسئولان امکانات را نسبت به خسارات هر شهرستان عادلانه توزیع کنند و در خدمت رسانی به سیل زدگان سرعت عمل داشته باشند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و پدیده نفوذ در دستگاه‌های فرهنگی کشور، به تأثیرات فضای مجازی در فضای حقیقی جامعه پرداخت و یادآور شد: در کشورهای خارجی فضای مجازی حد و مرز دارد؛ بایستی شبکه ملی فضای مجازی و اطلاعات ایجاد شود چراکه اسلام دین علم، پیشرفت و مخالف با خرافات و نابود کردن ذهن جوانان است.

 امام جمعه کوهدشت با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: بانک مرکزی باید به بنگاه‌های تولیدی، سرمایه کافی را تزریق کرده و  مسئولین ضمن نظارت بر استفاده از سرمایه‌های  کشور  با فساد مبارزه کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار