«محمد طهرانی مقدم» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

حضور مستمر «مادر» در جبهه و خدمت به مردم پس از جنگ

برادر شهیدان طهرانی مقدم گفت: مادرم هشت سال در جبهه دفاع مقدس حضور داشت و پس از جنگ نیز در قالب خیریه‌ای با مدیریت شهید حسن طهرانی مقدم به مردم خدمت کرد.
کد خبر: ۳۴۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ - 04May 2019

حضور مستمر مادر در 8 سال جنگ تحمیلی و خدمات رسانی به مردم«محمد طهرانی مقدم» برادر شهیدان طهرانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به روحیه مقاوم و پویای مادر شهیدان طهرانی مقدم اظهار داشت: بعد از شهادت علی که برادر کوچکتر ما بود، در ظهر عاشورا سال 59 مادر ما برای ادامه راه شهید هشت 8 سال به جبهه رفت.

وی افزود: کمک رسانی مردمی مادر شهیدان طهرانی مقدم با جمعی از خواهران در هشت سال دفاع مقدس خدمات مثال زدنی است. بعد از جنگ تحمیلی این کارهای خیر در قالب موسسه خیریه با مدیریت سردار حسن طهرانی مقدم ادامه پیدا کرد و در تمام مسائلی که در مملکت اتفاق می‌افتاد مثل سیل و زلزله، کمک رسانی به  مردم محروم و غیره مادر ما به همراه جمعی از خیرین حضور داشت، همچنین برای کمک رسانی به مستضعفین کمک به درمان بیماران، تهیه جهیزیه، کمک به حوزه های علمیه و مکتب‌های قرآنی مادر ما پیش قدم بود.

برادر شهید طهرانی مقدم تصریح کرد: بعد از شهادت شهید حسن طهرانی مقدم که اقتدار ملی ماست مادر خیلی ضعیف شد و این تالمات روحی ناشی از شهادت 2 فرزند موجب شد ایشان در سن 78 سالگی شب گذشته براثر ایست قلبی در بیمارستان خاتم الانبیا به جمع فرزندان شهیدش پیوست.

وی به روحیه این مادر شهید پش از شهادت دومین فرزندش اشاره کرد و گفت: پس از شهادت حسن طهرانی مقدم ایشان همچنان قرص و محکم در سنگر دفاع از نظام سینه سپر کرد. برای سومین مرتبه‌ای که مقام معظم رهبری به خانه ما آمدند خطاب به مادر گفتند که شما خانواده با برکتی هستید و این انقلاب و نظام از شهدای شهدا متنعم است. رهبر معظم انقلاب در عیادت اخیر نسبت به خاطرات 2 شهید و ایثارگری‌هایی که مادر انجام داد مطالب ارزنده‌ای فرمودند و تسلایی برای خانواده شدند که انگیزه‌ای برای مادر بود تا در سنگرهای دیگر به فعالیت خود ادامه دهد اما بیماری جسمی ایشان نهایتا منجر به فوتشان شد.

طهرانی مقدم با اشاره به نکات مثبت مادر شهیدان طهرانی مقدم نسبت به تربیت فرزندان بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز در خصوص چگونگی تربیت فرزندان از مادر شهید پرسیده بود که ایشان در پاسخ گفته بود این شهدا در دامن انقلاب، اسلام، مسجد و حسینیه و هیئات حسینی پرورش پیدا کردند، دائم الوضو بودند، در قرائت زیارت عاشورا تداوم داشتند، در دستگیری مستضعفین پیشقدم بودند، نماز جمعه به عنوان سنگر را حفظ می کردند. این خصوصیاتی بود که در دامن مادر آموزش دیدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها