تقدیر اداره کل حفظ آثار کرمانشاه از مربیان و دانش آموزان فعال در عرصه دفاع مقدس

به مناسبت گرامی‌داشت روز معلم، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از مربیان و دانش آموزان فعال در عرصه دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۳۴۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ - 04May 2019

تقدیر اداره کل حفظ آثار کرمانشاه از مربیان و دانش آموزان فعال در عرصه دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، به مناسبت گرامی‌داشت روز معلم، جمعی از کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر  ارزش‌‏های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز (شنبه) در دبیرستان دخترانه شهید قدوسی(ره) آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه حضور پیدا کردند و از مدیر و معلم پرورشی این مدرسه و دانش آموزان برتر مسابقه داستان نویسی و خاطرات دفاع مقدس با اهداء لوح سپاس و هدیه تقدیر کردند.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم بازنشسته «علی اکبر ریزوندی» از پیشکسوتان دفاع مقدس استان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم اظهار داشت: معلمان جامعه ما باید شهید مطهری را به عنوان الگوی علمی و عملی خود قرار دهند و علاوه بر آموزش علمی به دانش آموزان به جنبه‌های تربیتی و پرورشی آن‌ها نیز توجه کنند.

وی افزود: معرفی الگوهای دینی، علمی، ورزشی و به ویژه زنده نگه داشتن یاد و خاطره قهرمانانی که با شجاعت در هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و حماسه‌های به یادماندنی خلق کردند از جمله وظایف معلمان به ویژه معلمان پرورشی مدارس است.

امیر ریزوندی در ادامه با گرامی‌داشت سالروز عملیات بازی دراز به بیان خاطراتی از این عملیات پرداخت و گفت: ارتفاعات سخت‌گذر بازی دراز با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است این ارتفاعات به مثابه عرصه بزرگی درون مثلث قصرشیرین- گیلان غرب- سرپل ذهاب واقع شده‌است و بر منطقه تسلط کامل دارد. نیروهای عراقی در روزهای آغازین جنگ از بازی دراز برای دیده‌بانی استفاده می‌کردند؛ اما ویژگی‌های این ارتفاعات موجب شد با فعالیت‌های مهندسی روی آن جاده‌سازی شود و یگان‌های عراق در آنجا مستقر شوند و ضمن افزایش سلطه بر قصرشیرین، سرپل ذهاب را نیز زیر دید خود بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها