مونسان:

صنعت گردشگری از تحریم‌های ظالمانه کمترین تاثیر را متحمل می‌شود

معاون رئیس جمهوری گفت: صنعت گردشگری از تحریم‌های ظالمانه کمترین تاثیر را متحمل می‌شود چرا که می‌توان با توانمندی‌های موجود در کشور برای رونق این صنعت، کسب درآمدهای ارزی و بهبود کسب و کار بهره برد.
کد خبر: ۳۴۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ - 04May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از ساری، «علی‌اصغر مونسان» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عصر امروز در نشست هم‌اندیشی توسعه گردشگری در کلاردشت اظهار داشت:‌ اشتغال در حوزه گردشگری برخلاف سایر مشاغل با کمترین سرمایه‌گذاری یعنی با مبلغ حدود 50 میلیون تا 70 میلیون تومان ایجاد می‌شود و نکته مهم‌تر آنکه متوسط زمان بهره‌برداری از طرح‌ها در این حوزه حدود یکسال است.

وی با اشاره به فشارهای مضاعف اقتصادی دشمن علیه کشور اظهار داشت: صنعت گردشگری از تحریم‌های ظالمانه کمترین تاثیر را متحمل می‌شود چرا که می‌توان با توانمندی‌های موجود در کشور برای رونق این صنعت، کسب درآمدهای ارزی و بهبود کسب و کار بهره برد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری یک صنعت فرابخشی بوده و بنابراین برای توسعه آن همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند البته در دیدار اخیر استانداران با رئیس جمهوری نیز براین موضوع تاکید شد.

مونسان افزود:‌ امسال برای رونق گردشگری برنامه‌ریزی خوبی شده که از جمله فراهم شدن بسترهای لازم برای حضور گردشگران خارجی است.

وی گفت: با همه توطئه‌های دشمن از جمله پروژه ایران‌هراسی در سال گذشته اما خوشبختانه در نوروز امسال شاهد رشد 52 درصدی گردشگران خارجی در کشور بودیم.

مونسان تاکید کرد: سرمایه‌گذاران نباید برای دریافت مجوز برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دچار تعلل شوند و همه مدیران گردشگری در استان‌ها باید این فرآیند را تسهیل کنند.

وی همچنین گفت: ‌تا پایان دولت دوازدهم تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید به 2 هزار باب می‌رسید و هم اکنون این آمار به بیش از هزار باب رسیده و لازم است اهتمام بیشتری صورت گیرد.

این مسئول اجرای طرح‌های بوم گردی را فرصتی برای پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دانست و افزود:‌ زیرساخت‌های لازم باید در این حوزه مهیا شود و سرمایه گذاران نباید دچار مشکل شوند .

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تا سال 92 تعداد هتل های مازندران حدود 112 باب بود و اکنون این آمار به 139 باب رسیده و طبق برنامه تا پایان این دولت حدود 54 باب هتل دیگر در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین تصریح کرد: این سازمان از سرمایه گذارانی که در کلاردشت قصد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله تله کابین، جاده سلامت، پل معلق، ساخت هتل 5 ستاره و دیگر بخش‌های حوزه گردشگری را دارند حمایت کند.

وی تاکید کرد: بزودی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کلاردشت مستقر گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار