برگزاری اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس در خوزستان

اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در سال جدید برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ - 05May 2019

برگزاری اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خوزستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در سال جدید با حضور استاندار، فرمانداران و مسئولان کمیته‌های مختلف برگزار شد.

سردار «محمد علی‌پور» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و دبیر ستاد استای سوم خرداد در ابتدای این جلسه اظهار داشت: مقاومت مردم خوزستان به ویژه شهرهای اهواز، خرمشهر، هویزه و دزفول، صدام را از رسیدن به هدف خود در اشغال خوزستان ناکام گذاشت و خوزستان را به عنوان پایتخت دفاع مقدس معرفی کرد.

وی افزود: ایستادگی مردم خوزستان و یاری و همبستگی آحاد ملت ایران در سیل اخیر برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس بود و یادآور مقاومت مردم در آن دوران است.

در ادامه این نشست، «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان با اشاره به سالگرد آزادسازی هویزه و خرمشهر و روز مقاومت دزفول در یک ماه آینده، گفت: نحوه نشر ارزش‌های دفاع مقدس مهم است و ضرورت دارد تا با ابتکار و خلاقیت صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های دفاع مقدس باید با درنظر گرفتن مقتضیات روز فرهنگی و بافت قومی و سلیقه‌ای هر منطقه برگزار شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه یادمان‌های شهدا باید به نحوی ساخته شود که امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی در آن وجود داشته باشد، گفت: صرفا نگاه مناسبتی به رویدادها نباید باشد بلکه پویایی فرهنگی و اجتماعی نیز باید شکل بگیرد.

شریعتی با بیان اینکه مقاومت مردم خوزستان در سیل اخیر در دنیا کمتر سابقه داشته، عنوان کرد: ایستادگی مردم خوزستان و پیشگیری از وقوع سیل در بسیاری از شهرها برگرفته از روحیه جهادی و فرهنگ ایثار و دفاع مقدس است.

در پایان این نشست مهمترین برنامه های اولویت‌‌‌دار حوزه دفاع مقدس خوزستان در سال جاری مطرح و با قرائت و تائید استاندار به صورت مصوب در اختیار اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار