مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

را‌ه‌اندازی مرکز افق در امامزاده‌های خراسان شمالی در ماه رمضان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از راه‌اندازی مرکز افق در امامزاده سید عباس (ع) بجنورد و امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این مرکز با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردم در تمامی تخصص‌ها راه‌اندازی می‌شود که می‌توانیم در تهیه احداث و مرمت منازل نیازمندان و خدمات پزشکی و درمانی به مردم محروم کمک کنیم.
کد خبر: ۳۴۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ - 05May 2019

راه اندازی مرکز افق در امامزاده های خراسان شمالی در ماه مبارک رمضانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام «عظیم آسوده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از 16 اردیبهشت‌ماه تا پایان ماه رمضان، طرح «ضیافت الهی» در 35 بقعه متبرکه خراسان شمالی با اعزام 35 مبلغ، شامل 19 نفر از قم و 13 نفر بومی و سه نفر از کارکنان امامزاده ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح برنامه‌هایی همانند دعا و مناجات، نمازهای جماعت، اجرای برنامه‌های قرآنی، پاسخگویی به احکام و شبهات و محافل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

آسوده اضافه کرد: 23 محفل انس با قرآن کریم در سطح استان با حضور پنج قاری استانی، 15 قاری شهرستانی و سه قاری بین المللی برگزار می شود و مراسم جزء خوانی قرآن کریم نیز در محل امامزاده سید عباس (ع) بجنورد به صورت زنده از شبکه اترک پخش می شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم ویژه شب های قدر به مدت سه شب با حضور روحانیان و مداحان برتر استانی در 32 بقعه متبرکه استان خبر داد و بیان داشت: اجرای ویژه برنامه هایی به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در 12 بقعه و میلاد امام حسن (ع) در 25 بقعه از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خصوص برگزاری نماز عید فطر اضافه کرد: نماز عید فطر امسال در 20 نقطه در اماکن متبرکه استان برگزار می شود.

آسوده از راه‌اندازی مرکز افق در امامزاده سید عباس (ع) بجنورد و امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و گفت: این مرکز که مخفف مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است با هدف بهره مندی از ظرفیت‌های مردم در تمامی تخصص‌ها راه‌اندازی می شود.

وی بیان داشت: در این مراکز می‌توانیم در مواردی همچون تهیه بسته‌های غذایی گرم، پوشاک، احداث و مرمت منازل نیازمندان، مباحث مشاوره‌ای و خدمات پزشکی و درمانی به مردم محروم کمک کنیم.

آسوده در خصوص ثبت وقف های جدید متذکر شد: 9 وقف از ابتدای امسال در استان به ارزش 700 میلیون تومان به نیت هزینه‌های جاری امامزاده، عزاداری در محرم، احداث حسینیه و غیره به ثبت رسیده، همچنین دو وقف جدید شامل خرید تجهیزات پزشکی از وقف واحد تجاری و محل نگه داری کودکان بی‌سرپرست با وقف منزل مسکونی در بجنورد نیز در دست ثبت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار