سردار کوثری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شهید «محسن وزوایی» بر قلب‌ها فرماندهی می‌کرد

سردار «محمد کوثری» گفت: «محسن وزوایی» در سن حدود ۲۲ سالگی با روحیه «جهادی» و «انقلابی» در کوتاه‌ترین زمان استعداد‌های خود را بروز داد و با فرماندهی بر قلب‌ها، توانست در جبهه فرماندهی کند.
کد خبر: ۳۴۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ - 06May 2019

شهید «محسن وزوایی» بر قلب‌ها فرماندهی می‌کردسردار سرتیپ پاسدار «محمد کوثری» جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران بزرگ در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید «محسن وزوایی» که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس اظهار داشت: شهید «محسن وزوایی» دانشجوی رشته «شیمی» دانشگاه صنعتی شریف با رتبه بالا بود و از طرفی دیگر نیز در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، کار مترجمی جاسوسان بازداشت‌شده آمریکایی را انجام می‌داد و جایگاه بسیار بالایی در اجتماع داشت؛ اما همه این موارد را رها کرد و معتقد بود که باید برویم و دشمنی که آمده و سرزمین ما را اشغال کرده است را بیرون کنیم.

وی با بیان این‌که این روحیه شهید وزوایی نشان‌دهنده «تعهد» این شهید والامقام بود، افزود: روحیه «تعهد» وی در سن حدود ۲۲ سالگی، با یک روحیه بسیار «جهادی» و «انقلابی» همراه بود که در کوتاه‌ترین زمان، استعداد‌های خود را بروز داد و با فرماندهی بر قلب‌ها، توانست در جبهه فرماندهی کند؛ البته که جنگ به خودی خود رویداد خوبی نیست؛ اما محسن وزوایی در این برهه کاری کرد که همه شیفته وی شدند.

همرزم شهید وزوایی در دوران دفاع مقدس بیان داشت: وزوایی با این‌که با سن کم به‌شدت زخمی شده بود؛ اما هرگز نگفت که دین به کسی که زخمی شده است اجازه می‌دهد تا از صحنه جنگ عقب برود؛ لذا نه‌تنها جبهه را رها نکرد، بلکه مصمم‌تر ماند و در عملیات‌های «فتح‌المبین» و «بیت‌المقدس» فرماندهی کرد و بسیار تأثیرکذار بود و روحیه بسیار بالایی داشت.

وی ادامه داد: من وقتی بعد از عملیات «فتح‌المبین» با وی صحبت می‌کردم،  می‌گفت ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر را می‌خواهیم یک ضرب برویم تا به شلمچه برسیم؛ لذا خداوند متعال هم به روحیه وی کمک می‌کرد و به او انرژی می‌داد.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) هم بر اساس همین روحیه بود و محسن وزوایی هم به تأسی از ولایت این‌گونه جهادی عمل می‌کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار