پاسخ محکم نُجَباء به کاردار آمریکا در عراق

بعد از ادعای «جوی هود» مبنی بر اینکه مقاومت عراق از سپاه پاسداران پول می‌گیرد و مانع بازگشت آوارگان به شهرهایشان می‌شود، نُجَباء خاطرنشان کرد که آمریکا با طرح این مطالب خلاف واقع در صدد است علاوه بر تحریک افکار عمومی، ملی‌گرایی این جنبش را زیر سؤال ببرد.
کد خبر: ۳۴۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ - 06May 2019

پاسخ محکم نُجَباء به کاردار امریکا در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جوی هود» کاردار سفارت آمریکا در بغداد، طی گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی عراق مدعی شد که سپاه پاسداران سالانه هزینه هنگفتی برای تأمین مالی گروه‌های عراقی از جمله مقاومت اسلامی نُجَباء صرف می‌کند.

وی همچنین بدون اشاره به حمایت دولت متبوع خود از تروریست‌ها، ادعا کرد که حشد الشعبی مانع از بازگشت آوارگان به شهر‌ها و منازلشان می‌شود و شرایط بغرنجی را برای این شهروندان عراقی رقم زده است!

نجَباء در واکنش به اظهارات کاردار سفارت آمریکا در بغداد، خاطرنشان کرد: آمریکا با طرح این مطالب خلاف واقع درصدد است علاوه بر تحریک افکار عمومی، ملی‌گرایی این جنبش را زیر سوال ببرد.

مقاومت اسلامی نُجَباء ضمن تأکید بر اینکه رابطه‌اش با سپاه پاسداران ربطی به مسائل مالی ندارد، از برخی سیاستمداران عراقی نیز به‌دلیل هم‌صدایی با آمریکا در اتهام‌ پراکنی علیه مقاومت و سپاه پاسداران به‌شدت انتقاد کرد.

همزمان، منابع خبری از تحرکات جدید نیرو‌های آمریکایی و عکس‌العمل گروه‌های الحشد الشعبی به آن خبر داده‌اند.

به گزارش وب‌سایت عراقی «الإباء»، آمریکا در مرز عراق و سوریه تعدادی نیرو و تجهیزات نظامی مستقر نموده و متقابلا جنبش نُجَباء با اعتراض به این اقدام تحریک‌آمیز، هشدار داده است که اگر مرز‌های عراق به روی تکفیری‌های داعش باز شود، نظامیان آمریکایی را هدف قرار خواهد داد.

گفتنی است، دولت آمریکا که از روابط سازنده و هم‌افزایی سپاه پاسداران با مقاومت اسلامی نُجَباء ناخرسند می‌باشد و نام هر دو را در لیست سازمان‌های تروریستی گنجانده و تحریم کرده است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها