رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) عنوان کرد؛

فعالیت 129 گروه جهادی استان خراسان رضوی در استان­‌های سیل‌­زده/ حضور در گروه‌­های جهادی، جایگزینی برای مجازات هنجارشکنان

سرهنگ پاسدار «محمد روحانی» گفت: 129 گروه جهادی متشکل از 85 گروه جهادی محلات، 14 گروه جهادی دانشجویی و 30 گروه جهادی در قالب 23 هزار نفر روز در چهار استان خراسان رضوی، خوزستان، لرستان و گلستان به ارائه خدمات به سیل­‌زدگان پرداختند.
کد خبر: ۳۴۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ - 06May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه سالروز تأسیس بسیج سازندگی نشست خبری سرهنگ دوم پاسدار «محمد روحانی» رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) امروز (دوشنبه 16 اردیبهشت) با هدف تشریح برنامه­‌های این سازمان در سال 1397 و برنامه­‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) در سال جاری در مشهد برگزار شد.

سرهنگ روحانی در ابتدای این نشست از گروه‌­های جهادی به عنوان قدرت نظام یاد کرد و اظهار داشت: گروه‌­های جهادی به عنوان یک ظرفیت برای جمهوری اسلامی مایه مباهات هستند. این قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمان بحران به یاری دستگاه‌­ها و نهادهای خدمت‌­رسان خواهد آمد.

وی در ادامه به تشریح عملکرد سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) پرداخت و افزود: در سطح استان هزار و 150 گروه جهادی وجود دارد که از این تعداد هزار و 50 گروه در سال گذشته جهت ارائه خدمات به مناطق هدف اعزام شدند. این گروه‌­ها متشکل از هشت هزار و 500  نفر نیروی جهادی خواهر و 15 هزار و 200 نفر نیروی جهادی برادر هستند.

حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: ساخت، بازسازی و مرمت 500 واحد مسکونی، بازسازی 380 باب مدرسه در حاشیه شهر مشهد و روستاها توسط دانش آموزان به عنوان کوچکترین نیروهای جهادی، مشاوره بسیج مهندسین کشاورزی در جهت ارتقاء بهره­‌وری در تولید محصولات کشاورزی که ارزش تولیدات 25 میلیارد تومان بوده است، 55 هزار ویزیت رایگان توسط پزشکان داوطلب، از جمله اقدامات این سازمان در سال گذشته بوده است.

روحانی به حضور گروه‌­های جهادی در وقوع حادثه سیلاب در استان­‌های کشور اشاره کرد و ابراز داشت: در جریان وقوع سیل در استان‌­های خراسان رضوی، لرستان، خوزستان و گلستان گروه‌­های جهادی در مناطق سیل­‌زده حضور پیدا کردند.

این مسئول ادامه داد: در استان خراسان رضوی 65 گروه جهادی به شهرستان­‌های بردسکن، سبزوار، خلیل­‌آباد، کلات، نیشابور، کاشمر و اطراف شهر مشهد اعزام شدند. همچنین 13 گروه در شهرهای شادگان و حمیدیه از توابع استان خوزستان حضور پیدا کردند. 22 گروه جهادی به استان گلستان و 29 گروه گروه جهادی به استان لرستان عزیمت کردند. در استان لرستان بسیج مداحان و موکب­‌های اربعین استان خراسان رضوی وظیفه طبخ غذا و امدادرسانی را در این استان بر عهده داشتند.

وی افزود: 129 گروه جهادی متشکل از 85 گروه جهادی از محلات، 14 گروه جهادی دانشجویی و 30 گروه جهادی متشکل از طلاب در قالب 23 هزار نفر روز در چهار استان خراسان رضوی، خوزستان، لرستان و گلستان به ارائه خدمات به سیل­‌زدگان پرداختند.

روحانی بیان داشت: تشکیل مجمع جهادگران متشکل از نخبگان جهادی استان با هدف برنامه­‌ریزی منسجم و مدیرت جهادگران، در قالب کارگروه‌­های عمرانی، پزشکی و فرهنگی از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) در سال 1397 بود.   

حضور در گروه‌های جهادی جایگزین مجازات هنجارشکنان 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال پنج هزار سبد معیشتی در مناطق سیل زده توزیع خواهد شد، ادامه داد: توزیع نه هزار سری سبد معیشتی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، توزیع پنج هزار سری پوشاک ویژه دانش آموزان کم­ برخوردار، توزیع 400 سری جهیزیه در بین زوج‌­های جوان، توزیع 24 هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان مشهد و شهرهای دیگر استان خراسان رضوی از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) در سال 1397 در راستای محرومیت‌زدایی به شمار می‌­رود.

این مسئول در خصوص فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) در حوزه اشتغال افزود: یک هزار طرح با مساعدت بانک مهر اقتصاد و یک هزار طرح نیز با کمک بانک ملی در حوزه اشتغال­‌زایی آماده است تا با ارائه تسهیلات در این حوزه گام‌­های مؤثری برداشته شود.  

این مسئول تصریح کرد: طی تفاهم­‌نامه‌­ای که با اداره­‌کل منابع طبیعی استان منعقد شد، 45 پروژه آبخیزداری با مشارکت مردم و سرمایه­‌گذاری 650 میلیون تومان در سال گذشته تکمیل شد.

روحانی از راه‌­اندازی 500 صندوق قرض‌الحسنه با مدیریت مردم در سطح استان و نقدینگی 2 میلیارد تومانی این صندوق­‌ها خبر داد و گفت: طی تفاهم نامه‌­ای که با فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده است سال گذشته بیش از سه هزار نفر در قالب 35 کارگاه به منظور اشتغال آموزش دیدند.

راه‌اندازی بازار اینترنتی

وی افزود: در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده است، بازار اینترنتی  و ثبت هزار تولیدکننده از بسیج سازندگی، کمیته امداد و بهزیستی راه‌­اندازی شده که تولید کنندگان، محصولات خود را در قالب «کالا دانا» به فروش می‌­رسانند.

روحانی همچنین به اجرایی شدن طرح مجازات جایگزین حبس به درخواست دادستانی اشاره کرد و گفت: افرادی که مرتکب بعضی ناهنجاری­‌های اجتماعی شده‌­اند و جرم سنگینی ندارند بنا به صلاحدید دادستان، فعالیت در اردو‌های جهادی و خدمت به مناطق محروم را در بازه زمانی 10 تا 15  جایگزین توقیف یا بازداشت آنها می­‌کند. این اقدام علاوه بر اینکه باعث متحول شدن این افراد شده، رضایتمندی دادستانی را به همراه داشته است.

وی در پایان برنامه­‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) در سال 1398 را برشمرد و گفت: ساخت سه هزار خانه مددجویان کمیته امداد استان، توزیع  یک هزار سری جهیزیه و احداث هزار خانه برای سیل زدگان استان­‌های گلستان و خراسان رضوی و بهسازی و بازسازی 100 رشته قنات و پرورش دام سبک به منظور اشتغال­‌زایی از مهمترین برنامه‌­های بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها